Back Back Nieuws

Ontwikkeling reisbranche: liever op reis dan kerstpakket

05 juli 2016
Steeds meer bedrijven organiseren
binnen- en buitenlandse stedentrips voor het personeel. Werknemers zijn
bereid daarvoor andere geneugten, waaronder het befaamde kerstpakket, op
te geven. Personeel anno 2016 houd je niet langer tevreden met een
extra vrije dag, een laptop van de zaak of het aloude kerstpakket.
Werknemers van nu willen ervaringen. Nederlandse reisbureaus merken dat
maar al te goed.

80% wil wel iets anders dan een kerstpakket
De vraag van bedrijven naar zowel binnen- als
buitenlandse stedentrips is de afgelopen jaren fors toegenomen, blijkt
uit cijfers van Van Helden Travel uit Hilversum. Wat daarin opvalt, is
dat werknemers er geen probleem mee hebben om voor deze trips andere
genoegens in te leveren. 'Het kerstpakket vliegt er het eerste uit,
merken we,' zegt directeur Anne-Marie van Helden. Eerder bleek al uit
onderzoek dat 50 tot 80 procent van de Nederlandse werknemers er geen
moeite mee zou hebben als het kerstpakket verdwijnt, zolang er iets
anders voor in de plaats komt.

Top vijf stedentrips
Dat ‘iets anders’
is dus in toenemende mate stedentrips. 'Amsterdam is de populairste
binnenlandse bestemming,' vertelt Van Helden, wier reisbureau bekendheid
verwierf als dé touroperator voor Bekende Nederlanders, topsporters en
Vips. 'Valencia, Budapest, Stockholm en Lissabon maken de top vijf
compleet.' Ook merkt de reisbranche weer een toename in het aantal
geboekte verre vrienden- en familievakanties.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!