Back Back Nieuws

Ontdek hoe hotellobby's de afgelopen 25 jaar veranderd zijn

11 augustus 2016
We kennen allemaal wel dat spannende gevoel wanneer je de lobby van
een hotel binnenkomt, dat moment waarop je reis pas écht begint.
Die eerste indruk blijft van de lobby zet de toon voor je gehele
hotelervaring. De lobby is al heel lang hart en ziel van een hotel, maar
is tevens datgene wat door de jaren heen het meest is veranderd.

Een bijzondere hotellobby
Met de viering van haar 25-jarige bestaan kijkt Hotels.com
naar hoe hotellobby’s de afgelopen kwart eeuw zijn veranderd, waarbij
deze ontvangstlocaties zich door de jaren heen hebben ontwikkeld van
eenvoudig incheckpunt tot het kloppend hart van een hotel.

De functie van de lobby
Wat vroeger slechts een eenvoudige doorgang voor gasten en feitelijk
een ondergeschoven kindje van het hotel was, herken je dat vandaag de dag
niet meer terug. Hotellobby’s zijn tegenwoordig multifunctioneel
en vormen steeds vaker een magische plek met opvallende kenmerken,
bijzondere services en leuke ontdekkingen. Het is nog steeds de plek
waar je in- en uitcheckt, maar het is ook een sociale plek geworden waar
je kunt eten en drinken, kunt feesten en zelfs zaken kunt doen. De
grootste veranderingen zijn vooral te danken aan technologische
ontwikkelingen. Immers, een moderne lobby dient op elk moment op
Instagram gezet te kunnen worden en internet te kunnen bieden.

De lobby met een heuse glijbaan
Om een voorbeeld te geven van een bijzondere lobby: Barceló Málaga in Malaga te Spanje (4 sterren) heeft een lobby waar je in stijl kunt arriveren. Het Barceló Málaga
is een designhotel midden in Málaga met een futuristische lobby die je
gezien moet hebben om het echt te geloven. De hoofdattractie is de
roestvrijstalen glijbaan bekend onder de naam EDHA (een Spaanse
afkorting voor ‘glijbaan voor waaghalzen’). Via deze indrukwekkende
glijbaan kun je als gast vanaf de eerste verdieping naar de hippe
B-Loungebar van het hotel glijden. Op verkeersbureaus.info vind je nog meer unieke lobby's over de hele wereld.
 
Gedurende de afgelopen 25 jaar is Hotels.com
een expert geworden op het gebied van hotels. Hotels.com onthult
voorbeelden van de meest opvallende, bijzondere en mooiste hotellobby’s,
voorzien van enkele topkenmerken die een kwart eeuw geleden nog niet
eens niet bestonden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!