17 januari 2025

Olympisch Stadion en Bonduelle: een winnende combinatie

Rubrieken

Loading...
Je bent een merk dat staat voor een gezonde lifestyle en het beste wat de natuur te bieden heeft, en je zoekt een locatie voor een bedrijfsevenement met als thema ‘Transform to Win’. Wat zijn dan je opties? Tom Achtereekte, verantwoordelijk voor Customer Service en Supply Chain bij Bonduelle Noord-Europa, wist het antwoord op deze vraag. Het werd het iconische Olympisch Stadion in Amsterdam. Een locatie die symbool staat voor sportieve prestaties, zowel in het verleden als in het heden. Tom: ‘Als sportliefhebber weet ik wat er allemaal heeft plaatsgevonden in het Olympisch Stadion. Je kijkt toch met andere ogen naar zo’n veld als je er zelf op staat.’

Het Olympisch Stadion in Amsterdam heeft een rijke geschiedenis en was gastheer van diverse grote sportevenementen. Om te beginnen natuurlijk de Olympische Spelen van 1928, waarvoor het stadion destijds is gebouwd. Ook de Tour de France in 1954 en de UEFA Cup-finale van 1981 behoren tot de iconische momenten. Tom: ‘De historie is hier zo voelbaar. Ik hou daar enorm van! Een paar weken voor ons event was er nog een Legends-wedstrijd tussen oud-spelers van Ajax en Suriname. Als je dan op het veld staat en beseft dat Clarence Seedorf hier een maand geleden nog speelde, voel je hoe bijzonder deze plek is.’

Een olympische voorsprong creëren

Bonduelle organiseert ieder jaar in juni een evenement ter afsluiting van het boekjaar. Tom: ‘We organiseren dit event voor Bonduelle’s verkooporganisatie Noord-Europa, met collega’s van onze kantoren in Eindhoven, Kopenhagen en België. Samen blikken we terug op het afgelopen jaar en kijken we vooruit naar het nieuwe boekjaar. Maar het belangrijkste is om er samen een leuke dag van te maken.’

Het bekende groentemerk kiest elk jaar een andere locatie voor hun ‘Year & Meeting’-evenement. Dat het dit keer – na eerdere edities in Antwerpen en Limburg – Amsterdam werd, heeft alles te maken met de boodschap die ze wilden overbrengen. Tom: ‘Onze focus ligt op groei, vandaar het thema ‘Transform to Win’. De zomer van 2024 was een echte sportzomer, met de Olympische Spelen en het EK voetbal. Dat inspireerde ons om een olympisch thema te kiezen. En wat past daar beter bij dan het Olympisch Stadion?’

Een dag vol sport, spel en gezelligheid

Tom vertelt graag over het programma van de gedenkwaardige dag: ‘Met de bus zijn we vanuit ons kantoor in Eindhoven naar Amsterdam gereden, waar we bij het Olympisch Stadion hartelijk werden verwelkomd. Nadat alle MT-leden aan het woord waren geweest om de belangrijkste milestones binnen hun teams te belichten werd de spotlight overgedragen aan hockeyster Minke Booij als inspirerende spreker. Zij vertelde over haar persoonlijke reis richting de Olympische Spelen, van brons naar zilver naar goud. Haar verhaal gaf antwoord op de vraag wat je als organisatie moet veranderen om te blijven winnen.’

Hierop volgde een ronde workshops in kleine groepen en een sportieve zeskamp met activiteiten als bubbelvoetbal, penalty schieten, estafetteloop, puzzels oplossen en een rondleiding door het stadion. ‘Het fijne van een sportlocatie is dat er ruimtes zijn om je om te kleden en te douchen. Dat was een fijne transitie voordat we gingen dineren’, vertelt Tom.

De dag werd afgesloten met een diner en borrel bij restaurant Neni tegenover het stadion, waarna de groep rond negen uur terugreisde naar Eindhoven. ‘Ik heb zelf niet heel actief meegedaan omdat ik het programma begeleidde, maar ik hoorde alleen maar positieve geluiden uit de groep. Iedereen vond de locatie bijzonder en de dag geweldig. Het was echt een succes!’

Tekst: Bianca Hidajat