NYC & Company heet nu New York City Tourism + ConventionsNYC & Company heet nu New York City Tourism + Conventions
Back Back Nieuws

NYC & Company heet nu New York City Tourism + Conventions

30 maart 2023

De officiële bestemmingsmarketingorganisatie van de stad en het congres- en bezoekersbureau voor de vijf stadsdelen van New York City introduceert een nieuwe naam: New York City Tourism + Conventions. Het nieuwe merkconcept van de bestemming, gericht op reizigers van over de hele wereld, omvat een nieuwe merkstrategie en een uitgebreide visuele identiteit, bestaande uit een nieuw logo, kleurenstandaarden, typografie, art direction en grafische elementen.

Nieuwe identiteit

Het debuut van de nieuwe naam en merkidentiteit werd gelanceerd in combinatie met een social campagne, #WHATSGOODNYC, die gebruik maakt van de ‘opiniekracht’ van de 8,5 miljoen New Yorkers. Het biedt hen de kans om hun inzichten te delen over 'what’s good' en wat er te beleven valt in de vijf stadsdelen van de stad. Het fundament en de kracht van de nieuwe branding, die inspeelt op het verlangen van reizigers naar authentieke ervaringen, komt voort uit de oprechte, enthousiaste perspectieven die worden gedeeld door een diverse mix van lokale bewoners. De campagne biedt inzichten en tips, evenals aanbevolen activiteiten en excursies via verschillende kanalen om bezoekers en de lokale bevolking te betrekken en aan te moedigen om alles te ontdekken wat New York City te bieden heeft. 

Authentiek New York City

Het in NYC gevestigde ontwerpadviesbureau 2x4 was de creatieve partner bij het uitgebreide proces om de nieuwe naam en merkstrategie te bepalen. Er werd gezorgd voor een naam die de missie van de organisatie duidelijk weergeeft aan de reisindustrie en consumenten: het ondersteunen van de reis- en toerisme-economie van New York City en het bieden van een diepere, rijkere, meer authentieke ervaring van New York City voor bezoekers. De structuur, missie en het wereldwijde netwerk van New York City Tourism + Conventions blijft hetzelfde als die van NYC & Company. 

Visuele identiteit

De visuele identiteit van New York City Tourism + Conventions is geïnspireerd op het grafische erfgoed van de stad en op het werk van kunstenaars en ontwerpers die zelf geïnspireerd zijn door de vijf stadsdelen. De onregelmatige vormen en kruisingen van de grafische elementen en het logo – verwijzingen naar horizontale straten en verticale gebouwvormen – spelen met contrast, uitbreiding en inkrimping om de energie van de stad te weerspiegelen. Het secundaire kleurenpalet onderzoekt de iconen en associaties van New York City, van Liberty Green, Taxi Yellow en Ferry Orange tot Lox Pink, Brownstone en Rockaway Sand. Meer details zijn beschikbaar op nyctourism.com/rebrand.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!