Novotel Amsterdam City implementeert nieuw housekeeping systeemNovotel Amsterdam City implementeert nieuw housekeeping systeem
Back Back Nieuws

Novotel Amsterdam City implementeert nieuw housekeeping systeem

25 januari 2019

De tijd waarin de schoonmaak van hotelkamers handmatig op lijstjes werd bijgehouden, lijkt nu echt voorbij. Middels een property management applicatie genaamd RoomChecking is de status van schoonmaakwerkzaamheden nu op elk moment realtime inzichtelijk. Daardoor kunnen looproutes geoptimaliseerd worden, is er een directe link met de technische dienst en kunnen kamersleutels sneller worden meegegeven dankzij de koppeling met Front Desk. Accor heeft RoomChecking in Parijs al in diverse hotels getest. Novotel Amsterdam City is samen met Novotel Amsterdam Schiphol Airport het eerste Accor-hotel in Nederland dat het systeem definitief in gebruik neemt. De implementatie heeft geen effect op de kamerprijzen.

Looproutes optimaliseren

De housekeeping medewerkers van Novotel Amsterdam City zijn voorzien van Android devices waarop RoomChecking is geïnstalleerd. Wendela Spitzen, Housekeeping Manager bij Novotel Amsterdam City: 'Het nieuwe systeem brengt op meerdere vlakken voordelen met zich mee. Zo hebben wij de mogelijkheid om looproutes te optimaliseren doordat wij kamers specifiek kunnen toewijzen aan medewerkers. Zij krijgen op hun device te zien welke kamer zij schoon moeten maken en geven, ook weer via hun device, aan wanneer de werkzaamheden zijn afgerond. De koppeling met Front Office maakt het mogelijk om live prioriteit te geven aan kamers waardoor wij onze gasten zo snel mogelijk toegang kunnen geven tot hun kamer.'

Directe link met technische dienst

Naast de koppeling met Front Office, is er ook een directe link met de technische dienst. Housekeeping medewerkers kunnen direct een melding maken van kapotte items en een foto van het probleem meesturen. De technische dienst kan hier vervolgens efficiënt op acteren en problemen sneller dan voorheen verhelpen. Spitzen: 'Eerder waren we zoveel tijd kwijt aan het zoeken naar elkaar; om vragen te stellen of informatie door te geven. Dat is nu verleden tijd. Met één druk op de knop bereiken we de juiste mensen.'

Ook wordt Lost & Found beheerd binnen de applicatie. De housekeeping medewerkers kunnen items direct loggen door foto's en een beschrijving te uploaden. Nu live gezien kan worden welke items zijn gevonden, scheelt dat aanzienlijk aan wachttijd voor de gasten.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!