[afbeelding niet meer beschikbaar]
Foto: Renate Deken, stafmanager Corporate Recruitment en HR Manager Holland Heineken House in Beijing
Aanmeldingen van vrijwilligers stroomden binnen sinds de Spelen van 2004 in Athene. Uit meer dan 3300 geïnteresseerden heeft Randstad een selectie moeten maken en staat de balans nu op 170 crewleden en 90 professionals (bakkers, koks, koffiespecialisten). De vrijwilligers zullen in het Holland Heineken House, dé ontmoetingsplaats voor sporters, partners en zakelijke relaties van de Olympiade, verschillende taken hebben; Van catering tot aan de garderobe en van beveiliging tot aan biertjes tappen achter de bar.
Daily Report op highprofile.nl
Eén van de crewleden, Inez Abels, zal High Profile dagelijks op de hoogte houden van haar gebeurtenissen in de Olympic Club.
Ook Albron Catering en onze eigen freelance redacteur Ellen van Ree berichten ons over het wel en wee in de hospitality lounges van Holland Heineken House, aangevuld met foto’s van Photonic.
Vanaf 8 augustus 2008 word je via de homepage van highprofile.nl geïnformeerd over de belevenissen in Beijing.
Olympiade als relatie-evenement
De belangstelling voor ‘netwerkmomenten’ tijdens sportevenementen lijkt steeds groter. Dat meent ook John Jansen in de Financiële Telegraaf van 28 juli jl.: “Crisis of niet. Voor vrijwel alle zakelijke arrangementen voor sportevenementen zien we jaarlijks een groei van 5 tot 10 procent. Of het nu om hockey, schaatsen of pingpong gaat, dat maakt niet uit. Netwerken kun je overal”, aldus John Jansen, grondlegger en algemeen directeur van zakenreisorganisatie ATP, dat ook voor het NOC*NSF en andere sportorganisaties alle reizen verzorgt.
Inmiddels zijn er duizenden reizen door het bedrijfsleven geboekt naar het verre Oosten; Volgens ATP staat de teller al op 2.500 zakelijke arrangementen.
Naast de kleurrijke feesten en huldigingen in het Holland Heineken House, die wij thuisblijvers op televisie zien, worden er ook seminars over ‘zakendoen in China’ georganiseerd voor het bedrijfsleven en haar relaties. Ook de Olympische Spelen worden steeds meer ingezet als relatie-evenement. Toch beseffen de partners van het Holland Heineken House waar de Olympiade van oudsher voor bedoeld is. “Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om de gouden plakken”, zo meent Renate Deken van Randstad.