
Oog voor eventspecifieke zaken zoals de doelstellingen van het evenement, type gasten, de logistiek, timing en algehele overview zullen hierin een belangrijke rol spelen. ‘Ik zal met name een bijdrage gaan leveren in het juist managen van verwachtingen. Zowel bij onze klanten en gasten, alsook bij mijn collega’s in de hotels die de evenementen fysiek gaan faciliteren. Het succes van een evenement is – naast de kwaliteit van de direct geleverde diensten en producten – daar sterk van afhankelijk. Daarnaast zien we een grote behoefte aan een centraler aanspreekpunt voor onze zakelijke relaties die danwel meerdere events, danwel events op meerdere van onze locaties willen organiseren. Die rol neem ik graag op me’, aldus Sijbrand Booij.
18 jaar ervaring
Als General Manager van het EVM19 Outdoor Event Resort – ook onderdeel van Van der Valk – en in zijn vele nevenfuncties die altijd met de verkoop en organisatie van zakelijke en/of avontuurlijke evenementen te maken hebben gehad, heeft Sijbrand Booij de afgelopen 18 jaar veel ervaring opgedaan. Zowel aan de verkopende als organiserende kant, maar ook binnen het Van der Valk concern, waarbij hij vaak ook het gezicht is van interne evenementen. ‘Doordat ik al ruim 18 jaar onderdeel ben van dit prachtige familiebedrijf ken ik de wegen maar al te goed en weet iedereen mij ook te vinden als er kennis of actie nodig is in relatie tot evenementen of communicatieve vraagstukken.’
Dat ook het vakgebied (interne) Communicatie onderdeel van de nieuwe functie is, is volgens Sijbrand Booij een logische keuze. ‘Zowel Evenementen als juiste Communicatie zijn middelen in een grote mix van tools die ingezet worden voor het bereiken van een doel: overdacht van kennis, creëren en vasthouden van loyaliteit en als organisatie samen sterk staan voor de uitdagingen die er altijd liggen.’