Nieuwe bestuursleden PIM sinds 1 maartNieuwe bestuursleden PIM sinds 1 maart
Back Back Nieuws

Nieuwe bestuursleden PIM sinds 1 maart

02 maart 2021

Op 1 maart verwelkomde Platform Innovatie in Marketing (PIM) twee nieuwe bestuursleden. Louise Doorn (HelloMaaS) heeft twintig jaar strategische internationale marketingervaring, Martine de Vries (KPMG) is een verbinder die de commercie vanuit verschillende invalshoeken kent. De nieuwe bestuursleden willen bijdragen aan het vergroten van de impact van de marketeer.

Nieuwe strategie

Eind 2020 presenteerde PIM haar nieuwe strategie: samen de rol van marketing innoveren om betekenisvolle impact te maken op vier fronten: kennis, bewijskracht, podium en netwerk. Bestuurslid Mariëlle van der Zouwen neemt na vier jaar afscheid van het platform en Louise Doorn en Martine de Vries treden aan.

Voorzitter Yvonne Nassar: ‘Er is veel enthousiasme over de nieuwe ambitie van PIM, en de wil om hieraan bij te dragen is groot. Dat merkten we ook aan alle reacties op de bestuursvacature. Met Martine en Louise voegen we twee gedreven communitybouwers toe aan ons bestuur.’

‘Marketing heeft strategische impact op bedrijfsvoering’

‘Ik heb een groot netwerk en wil graag onderdeel zijn van een brede marketingcommunity, die ik bij PIM hoop te vinden. Ik vind het vooral belangrijk om aandacht te besteden aan de rol van de CMO. Je moet mee in die ontwikkelingen. Je bent regisseur van de klantreis en wat je doet heeft een strategische impact op de bedrijfsvoering. Ik vind het belangrijk dat we het daar met elkaar over hebben en dat we als marketing een leidende rol nemen en als verbinder optreden’, aldus Louise.

‘Geef marketeers de ruimte om hun vak uit te oefenen’

‘De synergie tussen verschillende specialismen is belangrijker dan de verschillen; we doen het samen voor de klant. Wij zijn bij uitstek in staat om te doorgronden wat er bij klanten en in de maatschappij speelt en vertalen dat naar de organisatie. Belangrijk vind ik dat de marketeer de ruimte krijgt om het vak in de volle breedte uit te oefenen. Dat spreekt mij ook aan in de nieuwe strategie van PIM: de nieuwe positionering van marketing en de bijdrage die wij met PIM leveren met extra kennis, onderbouwing, een podium en een netwerk voor de marketeer’, aldus Martine

De nieuwe bestuursleden werden op 1 maart tijdens de Algemene ledenvergadering benoemd. Ze namen al deel aan het bouwen van het marketingmanifest, samen met 50 andere marketeers. Op basis van dit manifest gaat PIM de activiteiten verder inrichten, om samen de rol van marketing te innoveren en betekenisvolle impact te maken.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!