Back Back Nieuws

Nieuw: innoverende tool voor real-time meting van klantbeleving

16 oktober 2015
Klanten raken onderzoeksmoe. Langdradige enquêtes, online reviewverzoeken en opdringerige telefoontjes hebben ervoor gezorgd dat de response op klanttevredenheidsonderzoeken sterk is afgenomen. One2ten levert de oplossing met de introductie van een intelligente tool die het mogelijk maakt om real-time, on the spot, klantervaringen te meten op een gebruiksvriendelijke manier.

Adaptief
Het meten gebeurt direct na of tijdens de klantervaring op locatie middels een uitnodigende en eenvoudig te bedienen display met daarin een touchscreen. De vragen zijn gemakkelijk te beantwoorden middels de universeel bekende 1-10 schaal, gekoppeld aan een herkenbare kleurencode.
Het systeem is adaptief, de gegeven cijfers worden direct gekoppeld aan een waarde, die bepaalt of er een vervolgvraag ingezet wordt. Zo geven klanten feedback op een snelle en leuke manier. Waar en wanneer het ze uitkomt. Op locatie of online. Geen eindeloze vragenlijsten en een persoonlijke benadering.

Adviseurs
‘We springen direct in op zowel de negatieve als de positieve respons. Het is fijn als een klant zijn klacht meteen neerlegt bij de bron, en er niet op social media mee aan de haal gaat. Aan de andere kant werkt positieve respons motiverend en enthousiasmerend. De klant zal zich gewaardeerd voelen en gekend in zijn mening. Dat stukje loyaliteit is onbetaalbaar. En zo maak je van je klanten echte adviseurs,’zegt Bas Cohen, CEO en oprichter.

Wat maakt het verschil?
Deze methode is snel, fun en makkelijk. One2ten levert een uitzonderlijk hoge response rate, aangezien de metingen ‘on the spot’ worden uitgevoerd. Daardoor is de deelnemer veel meer betrokken en zijn de cijfers betrouwbaarder. Een succesvol praktijkvoorbeeld is de ‘dinnerbox’, een box die in restaurants gebruikt wordt  op het moment dat de klant om de rekening vraagt. Dinnerbox heeft een bewezen response rate van 80 procent.

Continu proces 
De adaptieve meetmethode van One2ten is een continu proces, in tegenstelling tot de veelal eenmalige onderzoeksmethoden. Daarnaast neemt One2ten de Net Promotor Score (NPS) mee in haar evaluatie. NPS meet in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving, en is dus direct te koppelen aan de groei van een onderneming.

One2ten is een ‘Closed Loop Feedback Systeem’, een systeem wat organisaties in staat stelt op elk moment inzicht te verkrijgen in de klantbeleving. Niet alleen krijg je continue feedback van klanten, het systeem biedt ook de mogelijkheid om direct de feedback op te volgen zodat de klant zich beter gehoord voelt.

Voor wie?
One2ten is in elke bedrijfstak inzetbaar. Van een retailconcept tot evenementenorganisaties, van een dag op kantoor tot een nacht in een hotel of een etentje bij een restaurant (dinnerbox). Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met een aantal gerichte vragen te weten te komen wat de gast van het restaurant van de verschillende facetten van een maaltijd vond. Aan de andere kant is de tool ook bij uitstek geschikt de werknemerstevredenheid te meten. One2ten is een marktonderzoek tool, maar ook een methode om processen te verbeteren en de service te verhogen.

Foto: Dinnerbox

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!