Back Back Nieuws

Nieuw dinerconcept inspireert met 'creativiteit en integriteit'

16 oktober 2012
Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Van der Linde Catering + Evenementen heeft deze topcateraar uit Rotterdam samen met de interieur- en evenement-inrichter ‘Klooster | podium, kunst & interieur’ uit Noordwijk een dinerconcept gelanceerd onder de namen ‘Nature Dinner’ en Flower Dinner’. Twee van drie geplande kennismaking diners, bedoeld voor kenners van de evenementenbranche, zijn inmiddels achter de rug.

Innovatief dinerconcept
Doelstelling was een innovatief dinerconcept te creëren met als kenmerken; eenvoud, puur, vers, integer en inspiratief.  Van der Linde tekent voor de bereiding van het diner (waar  mogelijk met  ‘life cooking). De originele wijze waarop het eten wordt geserveerd is samen met Klooster ontwikkeld. Klooster zorgde voor een creatieve setting van het diner, waarin design, kunst en natuur samenkomen.

Ambitieus concept
‘Het is een ambitieus concept’, zegt Robin van der Schuyt, algemeen manager bij Van der Linde. ‘Voor branchegenoten uit de event business hebben we drie diners georganiseerd. Dat geeft ons de gelegenheid om op detailniveau nog de puntjes op de i te zetten, maar vooral om de reacties te meten van mensen die op het gebied van catering, locatie aankleding, entertainment en presentatie al ontzettend veel hebben ervaren. Het eerste diner vond plaats in het Museum voor communicatie in Den Haag. Het tweede op de thuislocatie van interieur- en event inrichter Klooster in Noordwijk.
De eerste twee diners stonden in het teken van ‘Nature’. Het derde en laatste diner voor genodigden zal plaatsvinden op 30 oktober in ‘Het land van Belofte’ in Moerkapelle. Dit keer staan ‘Flowers’ centraal in de aankleding.

Kerngedachte
Kerngedachte achter het concept is dat tijdens allerlei zakelijk bijeenkomsten vaak thema’s centraal staan als duurzaamheid, creativiteit, integriteit, verbinden, transparantie, eerlijkheid, branding en ‘teruggaan naar de basis’. Zowel de interieursetting als bijvoorbeeld de lunch, het diner of een receptie bij dergelijke meetings sluiten niet altijd aan bij de inhoudelijke thematiek. Daarom hebben Van der Linde en Klooster de expertises gebundeld in een concept dat niet alleen probeert aan te sluiten, maar zelfs een wezenlijke inhoudelijke bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van bedrijfsfilosofieën op dit gebied.
Enerzijds geven ze dit gestalte door het biologische en verantwoorde eten en drinken, ‘life cooking’ en de ongewone wijze waarop de gerechten worden gepresenteerd. Anderzijds door het gebruik van duurzaam meubilair, aparte accessoires, kunst, licht, geur, muziek en audiovisuele middelen.Het geheel moet vooral inspireren.

Van der Linde 50 jaar
De basis van Van der Linde Catering + Evenementen werd gelegd in 1962. De grootvader van Hans en Paul van der Linde, opende in Rotterdam centrum aan de Karel Doormanstraat een lunchroom. In 2008 betrok het bedrijf een nieuw (duurzaam gebouwd) pand van 2000 m2 en beschikt het over een moderne productiekeuken met een capaciteit tot 10.000 maaltijden per dag.
Het credo waarmee drie generaties Van der Linde het bedrijf groot maakten is : behouden wat goed is en vernieuwen wat noodzakelijk is. Het bedrijf is daarmee uitgegroeid tot de top van de Nederlandse partycatering.

Klooster 5 jaar
De klik met  ‘Klooster | podium, kunst & interieur’ uit Noordwijk (ook een familiebedrijf) komt voort uit het samen verzorgen van evenementen in de voormalige Kerk aan Zee in Noordwijk. Klooster is een nieuwkomer in de branche en bestaat 5 jaar. Maar heeft zich in die korte tijd wel opgewerkt tot evenementlocatie, organisator en decorateur.  ‘Ik denk dat Van der Linde vooral onze visie en innovatieve drang op het gebied van vormgeving, design en sfeerscheppen waardeert’, legt Miran van ’t Klooster uit.  Het ‘Inspiratiediner concept’ is helemaal iets voor ons. Al met al hebben we het nu zo georganiseerd dat we het concept zowel in ons eigen kerkgebouw als op externe locaties kunnen neerzetten.’

Foto: opengebroken noot met bloemensalade, gelakte eendenborst en kaviaar van limoen

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!