Back Back Achter de schermen

Niets nieuws!

23 september 2006

Gisteren naar de tweede dag van de Mice & Business Travel Fair in Amsterdam. Vanuit ons label Leukereizen.nl was ik benieuwd naar de eerste editie van deze beurs (goed initiatief overigens). Als bezoeker vanuit onze rol als incentive organiser vond ik het aanbod niet compleet genoeg. Dat is overigens ook nauwelijks realiseerbaar, naast de echte grote Internationale beurzen als IMEX en EIBTM. Echt inspiratie opdoen, doen we dan ook in Barcelona of Frankfurt (wel zo leuk trouwens!).

Maar goed eenmaal daar en na een zeer kort rondje over de beursvloer (was dus snel uitgekeken)kwam ik ook vooral voor de paneldiscussie met als thema "inspiratie of irrititatie" onder leiding van Lex Granaada. Het panel waar onder andere Kim Alberden (ATP) en Peter Rientjes (Rientjes & Partners) in deelnamen vanuit de incentive organiser kant maar ook Victor Kammeraat als opdrachtgever (Land Rover) leverde een interessante anderhalf uur op. Interessant maar ook erg herkenbaar.
Al snel ging de discussie over de irritatie die kan ontstaan in het offertestadium. Hmmm, waande me even bij een van de IDEA bijeenkomsten (waarvan we lid zijn vanuit onze event labels). Pitches met slechte schriftelijke briefings uitgezet bij teveel bureaus. Dus altijd een persoonlijk gesprek als oplossing? Waarom vragen we geen geld voor een goed concept? Om me in de discussie te mengen vraag ik: "Neemt de opdrachtgever ons vak dan wel serieus?" "En nemen wij ons eigen vak wel serieus (door in te gaan op bovengenoemde pitches)?" Een persoonlijk gesprek, een betaalde conceptfase. Het kan allemaal, maar enkel bij voldoende vertrouwen, partnership en de toegevoegde waarde van ons als bureau als uitgangspunt. Niets nieuws dus….

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!