Nh1816 Verzekeringen en het Openluchtmuseum laten verhalen herleven
15 februari 2024Verhalen tot leven laten komen. Met die gedachte ging Nh1816 Verzekeringen op zoek naar een geschikte maatschappelijk partner. Vanuit haar Stichting Goede Doelen, wil de particuliere schadeverzekeraar iets terug doen voor de maatschappij. Eén van die maatschappelijke samenwerkingen is de stichting aangegaan met het Nederlands Openluchtmuseum. We spraken met Ramona Dekker over de aard van de samenwerking met het Openluchtmuseum en hoe Nh1816 als coöperatieve verzekeraar deze optimaal weet in te zetten voor bijeenkomsten, ledendagen en -voordelen.
Perfecte, historische match
‘Het Openluchtmuseum is een prachtig park over het leven in Nederland van toen en nu’, aldus Ramona. ‘Daar zagen we een mooie match. Het Nederlands Openluchtmuseum is een weerspiegeling van de Nederlandse samenleving en huishoudens die sinds 1816 bij ons zijn verzekerd. Door een bijzondere locatie als het Openluchtmuseum te ondersteunen dragen we eraan bij verhalen weer tot leven te laten komen.’ Het 25-jarig jubileum van de tram in het park was één van die projecten waar Nh1816 bij betrokken was. ‘Samen met het Openluchtmuseum wilden we daar een mooi feest van maken, met onder andere een tentoonstelling in de tramremise. Daar bovenop wilden we hier ook graag onze leden deelgenoot van laten maken, door verschillende ledenvoordelen te bieden, zoals korting op toegang en speciale winacties voor Nh1816-ledendagen op te zetten.’
Volledig verzorgd
Intussen hebben Ramona en haar collega’s al twee edities van deze ledendagen in het Openluchtmuseum georganiseerd. ‘Via financieel adviseurs in heel Nederland konden verzekerden van Nh1816 meedoen aan een winactie. Het mooie van dit evenement is dan ook dat we niet alleen onszelf als Nh1816 bij de leden op de kaart zetten, maar juist ook de band van onze verzekerden met de adviseurs versterken. Bij de laatste editie, op 30 september 2023, ontvingen we maar liefst 1100 leden en het no-show percentage was erg laag. Klanten kregen een goed gevulde goodiebag bij aankomst met daarin een plattegrond, een spelletje, rozijnenbolletjes, consumptievouchers, een lunchtasje, picknickkleed en speurtocht. Het was een volledig verzorgde dag waar de verzekerden (leden van Nh1816) echt in de watten werden gelegd. Vanuit het Openluchtmuseum en Nh1816 liepen gastvrouwen rond zodat we ook goed zichtbaar waren voor de leden. Het was een prachtige, zonnige dag en we ontvingen veel positieve reacties, mensen waren echt heel erg verrast.’
Divers aanbod
Niet alleen de bezoekers, ook Ramona zelf is onder de indruk van het verrassende, diverse aanbod van het museum. ‘Het is zowel een binnen- als buitenmuseum, waardoor we onze leden elke keer een vernieuwend programma kunnen bieden. Nu hadden we prachtig weer, maar ook bij minder goed weer is er voldoende te beleven. Denk hierbij aan diverse mogelijkheden voor activiteiten in de huisjes, een rondleiding door de brouwerij maar ook bij het organiseren van een bijeenkomst. Bij mooi weer maken we gebruik van een grote tent bij de loods en eten we aan picknickbanken, maar de optie is er ook om uit te wijken naar de Loods zelf. We hebben even geleden een bijeenkomst in het Openluchtmuseum georganiseerd om onze adviseurs inspiratie te bieden voor hun eigen invulling van ons ledenmagazine Zest en ze te laten nadenken hoe ze zelf maatschappelijk betrokken kunnen zijn. We combineren dat dan met een bezoek aan het park. Alleen al door even lekker tussen de middag het park in te wandelen of met de tram de andere kant van het museum te ontdekken wordt de creativiteit geprikkeld.’
Tot in de details
Ook de samenwerking met het team van het Openluchtmuseum wordt als zeer goed ervaren. ‘In de voorbereiding krijgen we altijd snel reacties en wordt goed meegedacht. Ook op locatie zelf worden we altijd zeer gastvrij ontvangen. Zo hadden we onlangs een inspiratiesessie in de Canonzaal. Er stond veel file waardoor we als organisatie heel last minute aankwamen. We werden direct ontvangen en geholpen om ervoor te zorgen dat alles op tijd klaar stond. Dit geeft ons als opdrachtgever veel rust en vertrouwen. Niet alleen bij de organisatie van een event maar ook bij het organiseren van een ledenvoordeel waarbij onze leden met korting een bezoek aan het museum kunnen brengen.’
Tekst: Angelique Aalders
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!