
Onderling contact
Tell to Inspire bestaat uit een team van zo’n 50 professionals die samen impact willen maken. Dit bereiken zij door Social Impact tickets aan te bieden. Een deel wordt besteed aan productie van de theatertour. Met het andere deel willen zij eenzaamheid bij ouderen draaglijker maken en de horeca steunen vanuit de ticketopbrengst. Elke voorstelling wordt landelijk gestreamd. Op het podium staan inspirerende sprekers, dansers, muzikanten en cabaretiers. Een interactieve voorstelling waarbij verbinding met elkaar centraal staat. Juist nu belangrijk, in een lastige periode waarin het contact onderling zo gemist wordt.
Aandacht voor elkaar
Aan horecaondernemers, zoals Bagels & Beans, wordt gevraagd om lunches voor ouderen te bereiden. Om ze vervolgens aan te bieden bij buurt- en verpleeghuizen in hun eigen woonplaats. Bij de lunches ontvangen ouderen een persoonlijke ansichtkaart, verzorgd door Omapost.nl. Daarna kijken zij in hun gemeenschapsruimte via livestreaming naar de theatervoorstelling.
Elke voorstelling wordt live gestreamd
De theatertour start op 19 februari van 19:00 tot 21.15 uur met de eerste voorstelling in Theater Philharmonie Haarlem. Netwerkorganisatie BNI en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties steunen dit initiatief. Zij delen als eersten lunches en kaarten uit, hiermee trappen zij de Social Impact theatertour af. Daarna worden in steden door heel Nederland de voorstellingen uitgebreid.