Erg gaaf om te zien dat de Nederlandse chapter van
branchevereniging MPI (Meetings Professionals International) op een
vooruitstrevende manier haar jaarcongres in de co-creatie
gooit. Leden konden hun stem uitbrengen voor een van de drie
voorgestelde congresdata (dat wordt overigens donderdag 14 februari
2008, mooi te onthouden: Valentijnsdag) en werden per e-mail vandaag
geleid naar de volgende open vraag ‘waar men graag iets over zou willen
weten, horen en zien op het congres’.
Met behulp van de deelnemers en inspelend op hun vragen wordt de
inhoud van het congres bepaald. Briljant. Aan de probleemstellingen van
de bezoeker wordt een spreker, workshop of masterclass gekoppeld. Wat
op internet user generated content heet waarbij (bijna) iedereen een
bijdrage kan leveren aan informatie en nieuwsvoorziening via internet,
zo gaat ook de MICE-branche haar deelnemers vragen een bijdrage te
leveren. Interactie en co-creatie, dat is wat de actieve
congresdeelnemer wil. MPI geeft een mooi voorbeeld.