Back Back Nieuws

MPI gooit roer om en gaat balanceren op het randje van wat mogelijk is

09 mei 2016
MPI NL Conference is na vijftien edities omgedoopt tot Content. Het jaarlijks event en vlaggenschip van MPI Nederland gaat verder onder deze nieuwe naam. Hiermee slaat MPI een nieuwe weg in en wil het balanceren op het randje van wat mogelijk is. Hoe? Door het evenement als een proeftuin neer te zetten waarbij gezocht wordt naar de grenzen van het mogelijke, omdat dat gezien wordt als een functie van de vakvereniging.

Op het web, voor de televisie en op tal van andere plekken is de hedendaagse mens inmiddels overal aan zet en bepaalt zelf wat er wordt gekeken en gedaan. Vreemd genoeg zijn events een plek waarbij voor een grote groep een bepaald programma wordt voorgeschoteld, kiezen en veranderen kan dan niet meer.

Eerste Content in SugarCity
Content gaat terug naar de basis. Weg met alles wat afleidt van de inhoud. Vanuit een blackbox bouwen we de juiste omgeving, voor 2016 is dit SugarCity in Halfweg. ‘CONTENT gaat over  het breken met de gevestigde orde, de gebaande paden verlaten en nieuwe concepten uitproberen,’ zegt Roel Frissen van het organiserende team. ‘Wij willen dat de annual conference een proeftuin is voor nieuwe ideeën en waar professionals worden geïnspireerd om hun evenementen te blijven innoveren. Bij een dergelijk evenement hoort een locatie die aansluit bij deze gedachte; een locatie die een beetje schuurt en waar een creatieve en ondernemende spirit heerst. We waren op zoek naar een evenementenlocatie waar het concept onderdeel wordt van de inhoud. SugarCity past hier perfect bij.’

Er wordt afgetrapt met een lunch die je vantevoren kunt boeken en ook de content en de compositie bepaal je vooraf zelf online. Chef Naresh kookt ‘exceptional conceptual’ in het speciaal voor deze gelegenheid opgetuigde pop-up restaurant. Spreek af met een relatie om even goed bij te praten voordat het event begint. Wil je informeler lunchen en alvast sprekers leren kennen? Dat kan ook, schuif aan tafel voor een gezellige en inhoudelijke lunch. Jij bepaalt immers.

Van 100 naar 10 naar 5 naar 1 naar... 
Na een oproep voor sprekers worden bijna 100 inzendingen beoordeeld en vervolgens worden tien sprekers samen met het publiek geselecteerd. Deze sprekers presenteren zich in vijf minuten op het event. Na 10 korte presentaties kies het publiek 5 sprekers waar zij meer van willen horen. De meest populaire spreker geeft daarna een presentatie van 45 minuten. De volgende 4 sprekers geven daarna simultaan en parallel tweemaal hun presentaties, waarbij het publiek de sprekers allemaal tegelijk ziet en het geluid via 4 frequenties en via tolkensetjes is te beluisteren.

Schaarste pusht prijs 
Het kaartje biedt een zitplaats, koffie, thee en water. Lunch en andere versnaperingen kunnen ter plekke of via voorregistratie worden aangeschaft. Zo blijft de kaartopbrengst zuiver en maximaal beschikbaar voor de inhoud. Alle extra’s kunnen deelnemers zelf kiezen. De kaarten lopen op in prijs, niet de tijd maar het aantal verkochte kaarten bepaalt de prijs. Prijzen variëren tussen € 135,- en € 225,-. De conceptual lunch van Chef Naresh is € 39,50 en de ‘Mama Bakery Lunch’ kost € 12,50. Prijzen zijn exclusief BTW.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!