16 december 2010

Mood Concepts knalt door

[afbeelding niet meer beschikbaar] 

Mood Concepts knalt nog even flink door in de maand december. In 16 dagen tijd organiseren Corine Berkel en Babette Kersten van Mood Concepts 19 evenementen voor noemenswaardige bedrijven en met succes. Tijd om even te bellen om na te gaan in wat voor mood zij zitten.

De branche heeft in 2010 nog last gehad van de economische crisis, maar Corine Berkel, director Mood Concepts, zag haar bedrijf alleen maar groeien. ‘In 16 dagen tijd 19 evenementen organiseren is heel veel voor een klein bedrijf als dat van ons. Wij hebben dat te danken aan onze bestaande relaties, het winnen van verschillende pitches en actieve acquisitie. We verzorgen deze maand evenementen van kerstborrels tot grote producties van 700 personen.’

Frisse wind
In 2006 is Mood Concepts gestart met een duidelijk doel: Mood gaat zich ontwikkelen tot het evenementenbureau dat onderscheidende totaalconcepten aanbiedt met oog voor detail. Er zijn vele bureaus in de branche met veelal hetzelfde doel, dus Mood Concepts moet zich onderscheiden van de rest. ‘We zijn erg enthousiast, creatief, puur en authentiek. In deze branche moet je het waarmaken en een creatieve partner blijven voor de klant waardoor zij denken dat het goed gaat komen. Dit doen wij door een proactieve houding aan te nemen, met goede partners te werken en een gedetailleerd draaiboek samen te stellen om zo niks aan het toeval over te laten.’

Lef tonen!
Anno 2010 is het bedrijf haar doel, waar zij in 2006 mee zijn begonnen, flink aan het realiseren. Grote opdrachtgevers zetten Mood Concepts in voor een evenement en de dames worden speciaal gevraagd om mee te pitchen voor een ‘creatieve frisse wind’. ‘Voor ons is creativiteit het goed luisteren naar de klant en begrijpen wat de klant bedoelt. Daarbij moet je lef durven tonen en buiten de geijkte kaders denken, want creativiteit roemt!’

Meegaan in actualiteit
Deze creativiteit zet zich volgens Berkel om in mooie totaalconcepten en enthousiaste klanten: ‘Deze maand hebben wij een gala georganiseerd voor een directie en haar klanten. In deze pitch zagen wij de geijkte concepten langs komen zoals Hollandse kerst of après-ski, maar wij zijn onderscheidend geweest door ons concept op de actualiteit te baseren. Wij hebben daarin verwerkt wat er in 2010 allemaal in de wereld en in het bedrijf is gebeurd. Daarmee zijn wij met iets nieuws gekomen wat doorslaggevend was voor onze opdrachtgever.’

‘Mood je doen!’
Het einde van het jaar nadert waarin toekomstplannen worden gemaakt. ‘Ik ben blij met ons bureau en wij hebben hele goede en betrouwbare partners om ons heen waaronder Oseven happening and food. Hier willen wij in 2011 nog intensiever mee samenwerken om een bredere setting neer te zetten en met deze creatieve partners fantastische evenementen te organiseren. Onze slogan voor 2011 blijft dan ook voor al onze potentiële opdrachtgevers: Mood je doen!’