Back Back Nieuws

Mizuno Corporation Netherlands en TCS Amsterdam Marathon verlengen samenwerking

29 september 2014
Mizuno Corporation Netherlands zet de traditie de komende jaren voort en verbindt zich tot en met 2020 als hoofdsponsor aan de TCS Amsterdam Marathon. De running specialist, die al meer dan 100 jaar de serieuze hardloper voorziet van functionele schoenen en kleding, is al sinds 2000 hoofdsponsor van het evenement. Dit zal in ieder geval de komende zeven jaren niet anders zijn.

Cees Pronk, adjunct-directeur van Le Champion, de organisatie achter de TCS Amsterdam Marathon, is blij met de continuering van de samenwerking. Eigenlijk liep het huidige contract pas in 2016 af, maar aangezien beide partijen al hadden aangegeven met elkaar verder te willen, is besloten het contract nu al te verlengen. ‘We hebben het geluk om Mizuno Corporation Netherlands al jaren tot één van onze hoofdsponsors te mogen rekenen. We waarderen het merk zeer als sponsor, maar zien het eigenlijk meer als partner. Mede dankzij Mizuno heeft het evenement de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt en daar zijn we zeer dankbaar voor’, vertelt Pronk.

Sponsoring en activering
Die aanzienlijke groei is wel duidelijk als je kijkt naar het aantal deelnemers. In 2000 stond de teller op 5.800 en inmiddels is de 42.500 gepasseerd. Het is daarmee de grootste marathon van Nederland. Het internationale karakter springt er in Amsterdam echt uit; de deelnemers komen inmiddels uit 89 verschillende landen. Dit komt mede door de inspanningen van Mizuno International waarvoor de TCS Amsterdam Marathon het grootste evenement in Europa is op het gebied van sponsoring en activering. Vele internationale deelnemers komen op hun aanraden naar Amsterdam en enthousiasmeren op hun beurt het volgende jaar weer meer landgenoten.

Platform
Dit jaar wordt de 15e editie voor Mizuno Corporation Netherlands, dat naast hoofdsponsor ook titelsponsor is van de Mizuno Halve Marathon. Ook Jean-Paul van der Linden, directeur van Mizuno Corporation Netherlands, is al sinds de start van de sponsorovereenkomst uiterst tevreden over de samenwerking. ‘De TCS Amsterdam Marathon is een uitstekend platform om in contact te komen met je consument, maar is daarnaast ook een prachtig relatie-evenement. We kunnen zowel onze Nederlandse als buitenlandse contacten uitnodigen voor een bijzondere ervaring. Ook buiten het marathonweekend, gedurende de rest van het jaar,  is de TCS Amsterdam Marathon op veel uiteenlopende manieren een mooi aanknopingspunt voor onze marketing en sales activiteiten.‘

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!