Milan Gennissen: 'Dat ze mij afwezen, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor'Milan Gennissen: 'Dat ze mij afwezen, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor'
Back Back Nieuws

Milan Gennissen: 'Dat ze mij afwezen, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor'

18 januari 2018

Wie is Milan Gennissen?

'Mede-oprichter en eigenaar van de Meisjes van de Wijn, 26 jaar en inmiddels woon ik weer in het mooie dorp waar ik ook ben opgegroeid: Driebergen-Rijsenburg. Na verschillende kanten van de evenementenbranche gezien te hebben, ben ik begin 2017 samen met mijn huidige drie compagnons gestart met het avontuur van De Meisjes van de Wijn.'

'Écht verliefd ben ik geworden op het vak toen ik stage mocht lopen bij het prachtige bedrijf SVP Sfeerbeheer van Yuri Janssen en Nathan Wiersma. Zij hebben me ontzettend veel geleerd en de serieuze kant van de zakelijke evenementenmarkt laten zien. Tijdens de opleiding eventmanagement aan de HU heb ik in de klas gezeten met Joris Coenen van Elevation-Events. Joris organiseerde toen al de eerste edities van techno- en house-evenementen als Soenda en Smeerboel en liep dus op zijn zachtst gezegd al een beetje voor op de rest van de klas. Ik werd al snel door hem meegenomen en van hieruit heb ik veel mensen leren kennen binnen dit gedeelte van de branche.'

'Aan het einde van de studieperiode ben ik begonnen met ondernemen. Samen met klasgenoot Frank van Nieuwenhuizen brachten we een nieuwe likeur op de markt genaamd: LimonChili. Uiteraard was live communicatie hier ook ons belangrijkste marketingmiddel. Dit is ook het moment waar ik, toen nog als leverancier, een van de eigenaren van de Heeren van de Wijn: Menno Callaars heb leren kennen. Toen ik anderhalf jaar geleden door een van mijn relaties werd benaderd om de wijnbar voor zijn foodfestival te organiseren, was dit dan ook een logische keus als wijnleverancier. Tijdens deze samenwerking is het idee voor de Meisjes van de Wijn geboren.'

Wat is typisch Milan?

'Ik ben echt dol op het creatief uitwerken van concepten. Omdat wij natuurlijk als leverancier niet altijd in de positie zitten om mee te denken in het creatieve proces van de evenementen zelf, is dit soms lastig. Ik kijk graag naar de stijl van een evenement en pas hier het hele voorkomen van de Meisjes op aan. Van de bar, tot aan de kleding en de manier waarop ze te werk gaan. Hoe meer uitdaging op dit gebied, hoe leuker ik het vak vindt. Toch kriebelt de totaalorganisatie van evenementen ook nog steeds met enige regelmaat.'

Wat is het mooiste evenement dat je hebt gefaciliteerd/georganiseerd?

'Een tijdje terug hebben we tijdens een tweedaags evenement voor TCX mogen schenken in het Koninklijk Instituut der Tropen. Naast dat het een waanzinnige locatie is konden we conceptueel ook uitpakken met bijvoorbeeld het 'pinot noir meisje'. Op elke etage liep er een Meisje met trolley die de gasten tijdens de borrels en walking dinners perfect konden voorzien van een fijn glas wijn en een vrolijk verhaal. Maar ook ons eerste echt grote foodfestival: Werkspoorfestival was waanzinnig om te doen. Dat was vier dagen keihard beuken, dat is altijd wel eens lekker toch!'

Wat is je droom?

'Dat ik dit vak met hetzelfde plezier kan blijven bestieren als dat ik tot nu toe gedaan heb. Op zakelijk gebied hoop ik dat De Meisjes van de Wijn niet alleen uitgroeit tot een belangrijke evenementenleverancier in de markt. Maar dat het ook een belangrijk online platform wordt. Een brand waar jonge wijnliefhebbers zich graag aan conformeren. Zo kunnen we samen wijn weer leuk maken en het stoffige en ingewikkelde imago er een beetje af halen.'

Welke gouden tip pas je altijd toe in je vak?

'Herkenbaarheid is iets waarmee je bezoekers van evenementen altijd kan triggeren. Tijdens dance-evenementen zie je bijvoorbeeld alle telefoontjes de lucht in gaan als er een plaatje wordt gedraaid wat veel mensen kennen, dat moet natuurlijk vastgelegd worden. Tijdens een event in mijn periode bij SVP Sfeerbeheer hebben we ooit 15 ovens volgegooid met appeltaarten, omdat we die herkenbare geur in een ruimte wilde verspreiden. Zo laten de Meisjes van de Wijn je ook geuren en smaken herkennen waar je van tevoren niet aan had gedacht. Die kleine momentjes van herkenning zijn altijd prachtig.'

Wat weet bijna niemand van je?

'Dat ik eigenlijk naar de kunstacademie had gewild. Dat ze mij afwezen, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!