Back Back Achter de schermen

Michel Schaeffer DM man van het jaar, Egbert Jan van Bel steelt show

23 april 2008

Lichte opschudding dinsdagavond bij het DM-feest in de Winkel van Sinkel in Utrecht. Tijdens de verkiezing van de DM man van het jaar (er waren onder de genomineerden geen vrouwen deze keer) werden van drie genomineerden video-interviews op een groot scherm afgedraaid. Ter introductie.

Nu kun je als interviewer (ik heb het even over mezelf, ik maakte deze filmpjes) kiezen voor een standaard setting, staand, zittend achter een bureau, maar erg verrassend is dat natuurlijk niet.

Ik werd door organisatiebureau BINK ingeschakeld om video-interviews te doen met drie genomineerden voor DM man van het jaar: Egbert Jan van Bel, auteur van Kloteklanten en marketingcommunicatie ondernemer; Pim Betist van Sellaband; Michel Schaeffer van Bol.com en jurylid Paul Petermeijer, managing director van Beerens Business Press (BBP), initiatiefnemer van TCD, de gecombineerde vakbeurs voor thuiswinkels, contact centers en direct marketing, die van 22 tot en met 24 april plaatsvindt in hal 3 en 4 van Jaarbeurs Utrecht.

Egbert Jan van Bel stelde voor het interview in bad te doen. En dat heeft indruk gemaakt. Van Bel had meteen de lachers op zijn hand die avond en ook achteraf tijdens de borrel, en ook online op de marketingblogs, en ook op twitter werd verwezen naar het Egbert Jan van Bel in bad interview.

Over het evenement en de DM man van het Jaar is onder meer al gepubliceerd op Marketingfacts, DutchCowboys, AdfoResult (met linkjes naar de filmpjes), Molblog, SalesExpert, EmerceTwinklemagazine.nl (met video’s van YouTube embedded in de pagina) en BBP is zelfs vanaf vandaag om deze reden gestart met een YouTube kanaal: youtube.com/bbpevents, goed om te zien).

Video-interviews houden op ongebruikelijke plaatsen, rijdend in de auto, liggend in bad, in de lift naar boven, you name it… op deze manier zorgen voor een frisse interview- of filmvorm die niet verveeld, waar mensen over blijven napraten, of over schrijven. En die dus heel goed toe te passen is voorafgaand, tijdens of na evenementen.

Naar de foto’s.

Ik had mijn Nokiaatje op zak, dus naast foto’s heb ik ook een klein videootje gemaakt.


DM man van het jaar 2008 from henkjan on Vimeo.

Hieronder de filmpjes, overigens niet in volgorde van vertoning, want net als het NOS Journaal afsluit met een plezierige uitsmijter werd ook hier luchtig afgesloten met het filmpje van Egbert Jan van Bel. DM man van het jaar is trouwens Michel Schaeffer geworden, de marketingdirecteur van Bol.com, waarvan ik in de parkeergarage later op de avond nog een tweetal foto’s nam. Jammer dat ik dan niet (meer) scherp genoeg ben om even een winnaarsinterview met hem te doen (ik had mijn Nokiaatje nota bene in de aanslag).


Egbert Jan van Bel from henkjan on Vimeo.


Paul Petermeijer, BBP from henkjan on Vimeo.

Pim Betist, Sellaband.com from henkjan on Vimeo.

Michel Schaeffer, bol.com from henkjan on Vimeo.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!