2 september 2013

MICE-evenement van Ria Mooijaart & Partners creëert kruisbestuiving

Rubrieken

Ria Mooijaart & Partners, het verkoopkantoor voor DMC’s (Destination Management Companies) in de Benelux, organiseerde afgelopen week haar jaarlijkse MICE-event in zowel Nederland als België. Het evenement in Nederland werd aangekondigd als ‘A Nice Mice Summer Day’ op het schitterende landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd.

Gasten uit alle winstreken
Meer dan 20 DMC’s en fine hotels druppelden in de ochtend het Koetshuis van het landgoed binnen en settelden zich met hun laptops, iPads, PowerPoint presentaties en souvenirs; Eva Makai van IMS Budapest spreidde zakjes rode peper uit over de picknicktafel, Eugenia Simonova van Russkie Prostori legde typische keramische magneten uit Rusland klaar en Tomaz Krusic van Intours Croatia ordende de potjes met zout vanuit zijn thuisland.

De energie van het gezelschap was geweldig voelbaar; zelfs de cateraar liet weten dat hij uitkeek naar deze zonnige dag met zoveel enerverende mensen bij elkaar: “Wow, het enthousiasme dat deze gasten met zich meebrengen, het is geweldig,” riep Loek, een medewerker van het Mariënwaerdt-team.

Exotische bestemming
Rond het middaguur kwamen ook alle uitgenodigde travel agents aan op het landgoed. Vertegenwoordigers van bedrijven als ATP, BCD Travel, Emirates en Levensgenieters. Na een introductieronde van de altijd dynamische en bruisende Ria Mooijaart begeleidde een troubadour het volledige internationale gezelschap naar de appelgaard waar een fantastische lunch geserveerd werd. Letterlijk met de voeten in het gras, vuurrode appels ontwijkend en met de warme augustuszon op ieders huid. Jonathan Shmitt van RTA Spain was verwonderd over deze exotische bestemming. “I’m here to sell Spain but will go back to Spain and sell Holland!”

Internationale gerechten
Adriaan Deurloo van Options Hospitality Management verzorgde de logistieke planning van het evenement en lichtte de keuze voor de lunch toe: “We hebben alle aanwezige bestemmingen in een hoge hoed gedaan en daar zes DMC’s uitgehaald. Deze zes DMC’s hebben een gerecht mogen bepalen voor de lunch.”

Dit zorgde voor een kakafonie aan smaak met onderstaande rijke gerechten:
Canadese kreeft op venkelsalade met dille mayonaise, een Spaanse Pinxto met Ibericoham, gamba, gevulde olijf en artisjok met salsa van tomaat, Russische Borsjt (rode bietensoep met gerookte paling), Zuid-Afrikaanse Boboti (abrikozen gehaktschotel) met wilde rijst en Mrs. Balls chutney, Lamsfilet uit Dubai met koriandercouscous en als nagerecht een Grieks dadelwalnotencakeje met citroenijs en honingsiroop.

Speeddate!
Na de lunch kregen Ria Mooijaart’s gasten de mogelijkheid om met haar DMC’s te spreken in speed date sessies in het Koetshuis. HL Adventures sprak vol verve over de avontuurlijke incentives die plaats kunnen vinden op IJsland, Morocco Unlimited over de activiteiten die men 100 jaar terug in de tijd brengt, Incent India over ‘the way of life’ in prachtig India en The Winners Group South Africa maakte iedereen verliefd op de Victoria Falls, Capetown en Mozambique.

Scootertocht door Neerlands groen
Met zoveel gesprekstof en informatie die verwerkt moest worden in ieders hoofd was het tijd voor een ontspanningsmoment. In de namiddag sprong iedereen dan ook op de scooter voor een heuse scootertocht door de groene, landelijke gebieden van Beesd en haar omgeving. Pittoreske dorpen werden doorkruist en molens, koeien en ezels gepasseerd. Als verrassing werd de weg geblokkeerd door een patatkraam zodat het internationale gezelschap de geneugten van de Hollandse snackkeuken kon testen. Friet, frikadellen, kroketten en kaassoufflés werden gebakken en geserveerd terwijl de groep in tweetallen een quiz invulde. Vragen als; In welk land is het sinds vorig jaar legaal om te scheiden en hoeveel eilanden telt de kust van Kroatië? De uiteindelijke winnaars bleken Jan Riemermann van 24 Degrees uit Dubai en Hetty Potters van VvAA QualityTime (zie onderstaande foto). 

Afterglow cocktail party
Met luid getoeter en veel gelach arriveerde de groep weer op de binnenplaats van het Koetshuis voor een ‘afterglow cocktail party’. Deze geslaagde dag zat er op, maar de volgende stond alweer gepland in Capelle, België. De DMC’s en fine hotels, die Ria Mooijaart & Partners vertegenwoordigt, kregen dankzij deze twee georganiseerde dagen de kans om in korte tijd de MICE-markt van Nederland en België te ontmoeten in een ontspannende setting.