Met Preparty ben jij de ster van je bedrijfMet Preparty ben jij de ster van je bedrijf
Back Back Nieuws

Met Preparty ben jij de ster van je bedrijf

16 april 2021

Geen Henk-Jan Smits, Jerney Kaagman of Eric van Tijn als kritische jury, maar je ‘coupletje refreintje’ opvoeren voor een jury van eigen collega’s die jou tot Idol van jouw bedrijf stemmen. Dat kan nu! Met de Preparty van EventZ ben je als bedrijf gegarandeerd van maanden plezier en van een boost van onderlinge verbondenheid onder collega’s.

Samenkomen en samenzijn is op dit moment nog lastig, zowel privé als op de werkvloer. Hoe kun je op dit moment binnen je bedrijf een beleving laten plaatsvinden die volledig veilig is, met inachtneming van de coronaregels maar waarbij je naar je medewerkers wel toewerkt naar een knallend evenement? ‘Dat doe je door iets te organiseren wat reuring veroorzaakt, wat je medewerkers bezighoudt en waar ze naar uitkijken tijdens de vrijdagmiddagborrel, zelfs als die nog virtueel is.’ René Huijbregts van EventZ weet het wel en legt uit hoe.

Idols, The Voice of Holland’s got talent

‘Programma’s als Idols, The Voice, of Holland’s got talent zijn natuurlijk niet voor niets zo mateloos populair’, begint hij. ‘In plaats van naar de tv te kijken of je voor zo’n show op te geven, brengen wij met de Preparty zo’n talentenjacht naar de werkvloer. Je hoeft echt niet alleen een uitzonderlijk zangtalent te hebben om tot idol van je bedrijf verkozen te worden. Ook als goochelaar, sneltekenaar of jongleur maak je een hele grote kans.’

‘Je creëert een vibe binnen je bedrijf waar iedereen het over heeft.’

Creatieve onderlinge competitie

Maar hoe kan dat dan, in tijden van thuiswerken en social distancing? René Huijbregts: ‘In aanloop naar de periode waarin echt grote evenementen weer kunnen plaatsvinden, kun je nu ook al veel beginnen en bereiken. Wij hebben heel veel ervaring met het afnemen van allerlei audities. Met de Preparty sturen medewerkers filmpjes in van zichzelf als zanger, gitarist, goochelaar of wat dan ook. Die filmpjes zetten wij gedurende een periode online en daarna kunnen collega’s gedurende die periode sterren geven. Collega’s, afdelingen of andere locaties van een bedrijf, alles en iedereen kan meedoen. De personen met de meeste stemmen gaan door naar de volgende ronde… Je moet je eens voorstellen wat er allemaal bij komt kijken wanneer we bijvoorbeeld met het samenstellen van een bedrijfsband bezig zijn: bandleden kiezen, kleding ontwerpen, een naam verzinnen, logo’s en posters maken. Als je daar als bedrijf mee aan de gang gaat, ontstaat er een creatieve onderlinge competitie en creëer je een vibe binnen je bedrijf waar iedereen het over heeft.’

Verborgen talent

‘Je wilt niet weten hoeveel talent er onder mensen verborgen gaat’, legt Huijbregts uit. ‘Als je een bedrijf van 2.000 medewerkers hebt, dan heeft zeker een kwart van die medewerkers wel iets van een hobby waar ze helemaal gek van zijn en wat ze graag aan anderen willen laten zien. Wel, wij stellen hen in de gelegenheid om via de Preparty, een volledig virtuele competitie, dat talent aan de rest van het bedrijf te laten zien.’

Starcelona als voorbeeld

René Huijbregts vervolgt enthousiast: ‘Wanneer de eerste ronde achter de rug is en er een selectie heeft plaatsgevonden, kunnen wij die deelnemers aan de volgende ronde masterclasses laten volgen zoals goochelen bij Hans Kazan of drummen met Cesar Zuiderwijk. En dat allemaal met een duidelijke stip aan de horizon: het grote bedrijfsevenement! Onlangs hebben wij in Duitsland een Preparty georganiseerd voor een grote restaurantketen. We reden door Duitsland en stopten bij de diverse restaurants. Medewerkers kwamen naar buiten en ‘deden hun ding’, waar wij filmpjes van maakten en online zetten. Al die filmpjes en een verslag van dat enorme evenement kun je hier bekijken. Ze hebben het er bij Celona nog steeds over!’

Value for money

‘Wat wij met de Preparty aanbieden, is een veilige manier om toch in contact te blijven met collega’s, de onderlinge verbondenheid te bevorderen en met elkaar toe te werken naar een fantastische apotheose als we allemaal weer wat meer mogen. The Value for money voor een bedrijf is gigantisch’, besluit Huijbregts.

Door > Rob van Hilten

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!