Merkactivatie Play for Power op NS tourMerkactivatie Play for Power op NS tour
Back Back Nieuws

Merkactivatie Play for Power op NS tour

24 oktober 2019

Creative event agency ID310 ontwikkelde begin dit jaar in opdracht van de Nederlandse Spoorwegen (NS) het concept Play for Power; energieopwekkende schommels waarmee je je telefoon kunt opladen door beweging. De NS lanceerde het concept in juni tijdens de Duurzame Week op Utrecht Centraal. Na een week ging Play for Power viral in binnen- en buitenland waardoor wereldwijd meer dan 40 miljoen mensen kennismaakten met de speelse en creatieve manier om je telefoon op te laden. Vanwege het overweldigende succes heeft de NS besloten om Play for Power te laten reizen langs alle grote treinstations in Nederland.

Vervullen van een essentiële behoefte 

Play for Power speelt slim in op de wensen van de ruim één miljoen treinreizigers per dag in Nederland. Het concept combineert plezier met het vervullen van een essentiële behoefte van reizigers – altijd bereikbaar zijn – op een unieke manier. Reizigers van alle leeftijden weten de schommels te vinden en nemen plaats aan het einde van een lange werkdag, tijdens het wachten op de trein of gewoon om plezier te hebben met vrienden. Het event draagt bij aan een positieve customer journey, combineert service met fun en verkort de gepercipieerde wachttijd.

Meer dan 40 miljoen mensen

NS lanceerde het concept tijdens de Duurzame Week in juni en plaatste de schommels op een prominente plek op Utrecht Centraal. Een week nadat Play for Power intensief gebruikt was, ging het concept de online grenzen van ons land over. Duizenden gebruikers deelden hun ervaringen op social media en miljoenen mensen zagen dit. De likes, nieuwsberichten en reacties stroomden binnen vanuit de hele wereld; iedereen kende ineens de schommels uit Nederland waarmee je je telefoon kunt opladen. Alhoewel het exacte bereik lastig te bepalen is, weet ID310 dat Play for Power in ieder geval meer dan 40 miljoen mensen bereikt heeft.

Versie 2.0 on tour

De Nederlandse Spoorwegen was blij verrast met dit resultaat en besloot de merkactivatie te implementeren op alle grote treinstations in Nederland. Daarvoor ontwikkelde ID310 een 2.0 versie van de schommels: lichter van gewicht, strakker in haar design en modulair inzetbaar. Vanaf nu te bewonderen op station Eindhoven tijdens de Dutch Design Week en binnenkort reizend door het land.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!