Back Back Nieuws

Mercure versnelt mondiale groei

11 juli 2012
Mercure gaat sneller uitbreiden. Bovendien krijgen de hotels via een wereldwijd vernieuwingsprogramma een nieuwe look. Zo is Mercure voor gasten, medewerkers en partners herkenbaar als een sterk, aantrekkelijk en coherent merk.

Topmerk Accor blijft gestaag uitbreiden
Mercure is in Europa met 500 hotels de grootste hotelketen in het middenklasse segment en ’s werelds op twee na grootste keten*. In Frankrijk, Duitsland, Brazilië en Australië is Mercure marktleider. In de landen waarin Mercure al actief is, is de strategie gericht op versnelde groei van de hotelketen. Geheel in lijn met de strategie van moederbedrijf Accor wordt die groei vooral bereikt door franchising.

In 2011 had Mercure een recordgroei met de opening van 80 hotels over de hele wereld, waaronder 63 door middel van franchisecontracten. Deze voortvarende groei maakt Mercure tot een belangrijke speler in het segment van middelgrote hotelketens. Het segment dat binnen de hotelbranche wordt gezien als de belangrijkste markt, dat zowel investeerders als franchisenemers sterk aanspreekt. Mercure blijft uitbreiden in grote steden en opent hotels in gemiddeld twee nieuwe landen per jaar. In 2012 werden de eerste hotels in Rusland en Zuid-Korea geopend. Voor 2013 staat verdere uitbreiding in Oost-Europa op stapel en wordt ook in Zuid-Amerika de keten verder ontwikkeld.

Sterke merkidentiteit
Ter versterking van de herkenbaarheid en merkidentiteit startte Mercure bovendien in 2010 een grootscheeps programma ter vernieuwing van de hotels. Inmiddels is al bijna de helft van alle kamers vernieuwd en Mercure houdt de vaart erin met de vernieuwing van zo’n 10.000 hotelkamers per jaar, zodat het gehele programma in ongeveer vijf jaar is afgerond. Binnenkort zijn de Europese Mercure-hotels aan de beurt, te beginnen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Unieke profilering: ‘het beste hotel van de stad’
In deze tijd van steeds verdergaande globalisering zoeken mensen naar meer diversiteit in het hotelaanbod, terwijl ze ook erg kritisch blijven kijken naar de kwaliteit van de service. Mercure speelt in op deze behoefte door hotels aan te bieden met een individuele uitstraling, die stevig in hun stad en regio geworteld zijn. 'Mercure hotels worden gerund door gepassioneerde hoteliers en bieden de kwaliteitsgarantie van een internationaal merk', aldus Frédéric Fontaine, Senior VP Global Brand Marketing Mercure. 'We zitten op toplocaties in grote en middelgrote steden en kwaliteit staat altijd op de eerste plaats. We willen overal ‘het beste hotel van de stad’ zijn!'

Kijk voor meer informatie op: www.mercure.com

* Noord-Amerika niet inbegrepen

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!