Melissa van Rooijen over EventStreet: 'Opdrachtgevers weten meteen of er ook een persoonlijke klik is'Melissa van Rooijen over EventStreet: 'Opdrachtgevers weten meteen of er ook een persoonlijke klik is'
Back Back Interview

Melissa van Rooijen over EventStreet: 'Opdrachtgevers weten meteen of er ook een persoonlijke klik is'

26 juni 2018

Op dinsdag 10 juli is de sfeervolle binnenstad van Haarlem het decor voor EventStreet. Een nieuw evenement, georganiseerd door IDEA en EventSummit. Hét meet & greet event voor opdrachtgevend Nederland - professionals uit het marketing-, communicatie- en merkenveld - en IDEA-bureaus. Tijdens dit inspiratiefestival worden de 15 leukste locaties op en om de Grote Markt overgenomen door 15 IDEA leden. Een van hen is Melissa Van Rooijen - Van Houten van Amplify EventMarketing. Zij vertelt waarom EventStreet op 10 juli the place to be is.

Wanneer hoorde je voor het eerst over de Nederlandse versie van EventStreet?

'Maarten Schram van IDEA stuurde mij hierover een bericht, maar het concept kende ik al van EventStreet in Brussel. De manier waarop gebruik gemaakt wordt van de stad vind ik geweldig.'

Waarom doet Amplify EventMarketing mee aan EventStreet?

'In EventStreet gaat het niet zozeer om de competitie in het gangpad van een traditionele beurs of het trekken van tienduizenden bezoekers. Doordat de 15 deelnemende bureaus verspreid zijn over verschillende horecalocaties in Haarlem, is er minder ruis onderling. Je kunt je gasten dus veel meer en veel gerichter een goede indruk van je bureau meegeven. Daarnaast is dit event zo specifiek gericht op onze doelgroep, professionals uit het marketing-, communicatie- en merkenveld, dat we graag kennismaken met iedereen die hier komt.'

Wat is de toegevoegde waarde van EventStreet voor opdrachtgevers?

'Je kunt in een avond 15 geweldige bureaus ontmoeten, wat wil je nog meer? Zeker als je nog geen vast bureau hebt of een bureau waar je goed mee samenwerkt. Ik denk dat het uitzoeken van een nieuw bureau heel lastig is, want wij zitten natuurlijk niet voor niets een aantal keer per jaar met verschillende bureaus in dezelfde pitches. Dankzij EventStreet weten opdrachtgevers meteen of er behalve een concept- of budgetklik, ook een persoonlijke klik is.'

Hoe gaan jullie je presenteren?

'In de prachtige Philharmonie, waar we eerder al een grote gala- en awardshow geproduceerd hebben. Wij zijn met onze speciale Amplify Cocktails & Mocktails de hele avond te vinden in de gezellige bar van de Philharmonie; de Blauwe Zaal. Natuurlijk kunnen wij hele gave evenementen produceren. Live is voor ons het allerbelangrijkste middel, maar als je live inzet is het juist belangrijk om in je campagne verder te denken dan dat event. Ik preek zelf altijd dat je deze voorafgaand, tijdens en na je event goed moet inrichten. Daarom zijn wij ook heel sterk in event- en contentmarketing. Dat laten wij tijdens EventStreet zien tijdens onze interactieve Campfire Sessions op het podium van de Grote Zaal in de Philharmonie. Onze Campfire Sessions zijn een unieke kans om te netwerken en kennis te delen. Voor veel mensen vaak de belangrijkste redenen om een event te bezoeken. We willen onze gasten graag leren kennen, daarom zijn het aantal plaatsen beperkt. Geïnteresseerden kunnen zich vooraf aanmelden, zodat wij een plek voor hen kunnen reserveren.'

Hoe verwacht je EventStreet zelf te gaan ervaren?

'Vol energie en ik verwacht aan het eind van de avond veel inspirerende inzichten te hebben opgedaan tijdens de Campfire Sessions. En een heleboel nieuwe contacten te hebben gelegd in onze bar. Wij kijken ernaar uit.'

Door > Saskia Leeuwis

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!