Back Back Nieuws

Media & Entertainment Innovation Awards

03 december 2007
Sellaband en Hyves zijn de winnaars van de Media & Entertainment Innovation Awards 2007. De winnaars hebben als prijs de Blauwe Tulp, die symbool staat voor de continue zoektocht naar unieke, innovatieve concepten, ontvangen. De publieksprijs is naar Ik op TV gegaan.

Vrijdag zijn tijdens de Media & Entertainment Innovation Awards 2007 twee awards uitgereikt: voor ‘het beste innovatieve concept’ en ‘het meest innovatieve bedrijf’. In het nieuwe kantoor van Accenture Nederland in de ITO-toren te Amsterdam ontving Sellaband de Blauwe Tulp voor ‘het beste innovatieve concept’. Hyves nam de Blauwe Tulp in ontvangst voor ‘het meest innovatieve bedrijf’. De publieksprijs is met een krappe meerderheid gegaan naar ‘Ik op TV’ (een dagelijks programma met eigen filmpjes van kijkers mogelijk gemaakt door een samenwerkingsverband tussen de Publieke Regionale Omroepen en Endemol).

Theo Huibers, juryvoorzitter Media & Entertainment Innovation Awards 2007 en partner binnen Thaesis en verbonden aan de Universiteit Twente zegt over Hyves: “Hyves voorziet sinds 2004 haar dienst continue van nieuwe toepassingen en kan zodoende vernieuwend in de markt blijven. Het is een innovatief bedrijf waar Nederland trots op kan zijn.” Hyves is Nederlands grootste online vriendennetwerk met bijna 5 miljoen leden en meer dan 300 miljoen pageviews per maand.

Over Sellaband is Huibers net zo enthousiast.“Niets zo mooi als online concepten die bestaande businessmodellen op zijn kop zetten. Sellaband doet dit op bijzonder interessante wijze. Van dit concept word je enthousiast, muziekliefhebber of niet.” Sellaband is een uniek concept waarbij muzikanten en hun fans de handen ineenslaan om samen muziek te maken en geld te verdienen.

Prijswinnaar Yme Bosma van Hyves: “We zijn gestart vanuit de persoonlijke behoefte om iets te doen wat nog niet kon. Blijkbaar waren we niet de enigen die dat vonden gezien het grote aantal Hyves leden vandaag de dag. We zijn erg blij met de prijs. Mooi om op deze manier erkenning te krijgen”, aldus de medeoprichter van het vriendennetwerk.

Music Director van Sellaband Dagmar Heijmans reageerde eveneens verrukt. “We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en inmiddels zijn er al 11 artiesten die hun eigen CD mogen opnemen. Drie artiesten zijn al klaar met opnames. Het gaat dus erg goed en we zijn ook erg blij met de erkenning.”

Accenture en Media Facts zijn met deze eerste uitreiking van de Media & Entertainment Innovation Awards een jaarlijks terugkerende traditie gestart. Het doel is om erkenning te geven aan innovaties binnen de Media & Entertainment wereld. Daarnaast wil Accenture facilitator zijn voor ontmoetingen tussen verschillende partijen binnen deze sector. Accenture wil de mogelijkheid bieden ideeën en best practices op het vlak van innovatie uit te wisselen en te ontdekken wat bedrijven in de Media & Entertainment sector voor elkaar kunnen betekenen.

Barend van Doorn, partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Media & Entertainment sector in de Benelux: “We ontvingen meer dan 100 inschrijvingen. Voornamelijk online initiatieven waren goed vertegenwoordigd. Dit geeft aan dat interactiviteit steeds ‘crossmedialer’ wordt”.


Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!