SugarCity EventsSugarCity Events
Back Back Interview

Marleen Meis en Matthijs Cats van SugarCity Events @Sugar_City #event17

14 april 2017

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

‘Wij zijn Marleen Meis en Matthijs Cats van SugarCity Events.’

Wat brengt jullie naar de beurs?

‘Wij komen inspiratie opdoen en contacten leggen. Het is goed om hier te kijken wat er speelt en onze suppliers te contacten en te groeten’, aldus Marleen.  

Wat is jullie tijdens jullie bezoek opgevallen?

‘Dit interview is heel leuk’, lacht het duo. ‘Wat me opvalt is dat de beurs heel mooi oogt. Iedereen heeft enorm zijn best gedaan op de stands. Zeker vergeleken met andere beurzen. Event 2017 is heel ruimtelijk opgezet’, licht Marleen toe.

Wat wil je meegeven aan de evenementenbranche?

‘Dat we natuurlijk de mooiste locatie van Nederland zijn’, antwoordt Marleen. ‘SugarCity Events is een industriële locatie, waar je teruggaat naar de historie. Onze opdrachtgevers kunnen zich hierdoor laten inspireren.’

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen bij SugarCity Events?

‘We staan bekend om onze drie hele grote ruimtes , maar binnenkort gaan we ook kleinere evenementen faciliteren. We hebben hiervoor kleinere ruimtes beschikbaar, waaronder break-out rooms. Een daarvan is een hele nieuwe unit aan de voorgevel van het Pakhuis. En op de derde etage is het upper deck bijna klaar’, vertelt Marleen. Natuurlijk zijn wij benieuwd hoe die ruimtes gaan heten, maar we moeten nog even geduld hebben. ‘De naam blijft nog een verrassing’, lacht Marleen. ‘Er is veel behoefte om inhoudelijke events te kunnen combineren met break-out rooms. Met de nieuwe kleinere ruimtes erbij, kunnen we 4 tot en met 4500 personen ontvangen.’

Hoe ziet jouw ideale evenement eruit?

Matthijs wil met SugarCity Events de hoogte in. ‘Ik zou graag een automotive evenement faciliteren in de Middenfabriek, waarbij alle drie verdiepingen volstaan met auto’s. Dit kan natuurlijk ook met pop up restaurants.’

Marleen is het daar helemaal mee eens. Daarnaast vindt zij gastvrijheid en persoonlijk contact heel belangrijk. ‘Ik maak regelmatig mee, dat ik degene die mij heeft uitgenodigd niet zie of spreek tijdens het evenement. Dat vind ik jammer. Gastvrijheid begint al bij de traffic support buiten en is natuurlijk onmisbaar op het evenement zelf. Het gaat niet om het volume dat je in huis hebt, maar dat je van toegevoegde waarde bent als mens, in het persoonlijke contact. Daar is nog winst te behalen.’

Wat verwachten jullie het komende jaar van de evenementenbranche?

‘Wij merken dat er meer personeelsfeesten zijn. Het mag weer gevierd worden en we mogen over communiceren’, aldus Matthijs. En die waarneming sluit helemaal aan bij de verwachting van onze gasten, dat de evenementenmarkt het komende jaar verder aantrekt.

Foto: Clickshots

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!