Back Back Nieuws

Marketingcampagnes nhow Rotterdam winnen Exprix Awards

28 april 2015
In de Portugese Synagoge in Amsterdam zijn donderdagavond 23 april de Esprix Awards 2015 uitgereikt, de vakprijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes van het afgelopen jaar. In totaal waren er 180 inzendingen voor een Esprix Award. 30 Awards werden uitgereikt aan de beste marketing- en communicatiecampagnes.
De wervings- en lanceringscampagne van het in januari 2014 geopende nhow Rotterdam werden allebei beloond met een Esprix awards. Hermann Spatt, de nieuwe directeur van nhow Rotterdam nam de prijs samen met Marlies de Gooijer, strateeg van het bureau IN10 Communicatie in ontvangst.

Brons en zilver
De wervingscampagne ‘This is nhow’ werd in de categorie Employer branding & employee engagement beloond met een bronzen Esprix Award. De hieraan gerelateerde lanceringscampagne ‘nhow = wow’ viel in de categorie 'Product launch' in de prijzen en won een zilveren Esprix Award. De campagnes werden in opdracht van NH Hotel Group ontwikkeld door IN10 Communicatie, een bureau uit Rotterdam. De aanpak werd onderscheidend bevonden. ‘Een onconventioneel hotelconcept verdient immers ook een andere aanpak. Nederland mocht weten dat er een héél bijzonder hotel opende’, aldus Hotel Director Hermann Spatt. ‘Ook onze recruitmentcampagne was écht onderscheidend. Het hotel had immers personeel met personality nodig en daar zijn we op deze manier gericht naar op zoek gegaan.’

Juryrapport
‘Dit is de campagne die het meest overtuigend een nieuw product neerzet, door Rotterdammers als ambassadeur te koppelen aan een nieuw hotel. Het is authentiek, de personen die worden gefilmd zijn echt Rotterdams, überhip, en het voegt iets toe aan de identiteit van het hotel. De claim is ‘nu’ en ‘wow’. Het is gedurfd, heeft een hippe uitstraling en door de juiste keuzes in personalities uit de Rotterdamse scene te strikken wordt deze claim volledig waargemaakt . De campagne is ‘multi-channeling’, alle kanalen zijn benut. De keuze voor een Rotterdams bureau heeft goed uitgepakt. De uitvoering is strak en kwalitatief. En met een kenmerkende Rotterdamse energie terecht Zilver,’ aldus de jury van de Esprix Awards.

Scouts en Pioneer Fest
Onderdeel van de wervingscampagne was de inzet van drie lokale scouts die op pad gingen om passende personalities te scouten. Ondersteund door onderscheidende online en social promotie en flyering wierven zij totaal 140 kandidaten, die zich op de site www.thisisnhow.com konden aanmelden voor het Pioneer Fest op 18 november 2013. Samen met hun '+1’s' maakten de kandidaten tijdens een party in de -toen nog kale- hotelbar kennis met het nhow-concept en de locatie.

#Thisisnhow
'This is nhow' is inmiddels een begrip. Na opening van het hotel is de website blijven bestaan en momenteel wordt er  een blog over het hotel en de stad Rotterdam op bijgehouden. Dit doet nhow samen met bekende bloggers uit de stad zoals Bogue en LiveLikeTom. Ook wordt de hashtag #thisisnhow nog steeds veelvuldig gebruikt op social media. Het social dashboard, op diverse locaties in het hotel, vertoont alle tweets en Instagramfoto's en laat op deze wijze zien wat er in de wereld gebeurt rond #thisisnhow.
De 'This is nhow' campagne won eerder al drie Magneten, waaronder een Gouden, uitgereikt door SJP. In Mei worden de SAN accenten uitgereikt waar de campagne ook voor genomineerd is.

Foto: ossip.nl

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!