Back Back Interview

Mark Bliekendaal: We hebben geen laatjes met standaardarrangementen

29 juli 2014

Wie zijn je branchegenoten? Waar halen ze hun inspiratie vandaan en wat is hun droom? Waarom hebben ze voor deze branche gekozen en hoe zien ze de toekomst ervan? In Event Personality leer je je branchegenoten pas echt kennen! Dit keer maak je kennis met Mark Bliekendaal van ID310.

 

Wie is Mark Bliekendaal?
Ik ben geboren op 17 augustus 1974 en woon samen met mijn vriendin. Samen hebben wij twee dochters en een konijn. Ik ben een sporter, gezelligheidsdier, ondernemer in de ruimste zin van het woord, houd van uitdagingen en dingen gewoon (anders durven) doen.

Wat is typisch ‘Mark Bliekendaal’?
Doe het goed of doe het niet.

Beroep en bedrijf?
Directeur van ID310, dat ik samen met mijn compagnon Martijn Geerdes heb opgericht in 2008. Wij zijn een creatiebureau op het gebied van evenementen, communicatie en marketing. Wij helpen klanten met allerlei vraagstukken op dit gebied en bieden geen standaardoplossingen, maar maatwerk. We gaan voor iedere vraag, groot of klein en proberen ons zo te onderscheiden van onze concurrenten.

Waarom deze branche?
Vanaf mijn vroege jeugd ben ik werkzaam in de evenementenbranche. Ik heb letterlijk en figuurlijk van mijn hobby mijn werk gemaakt.

Mooiste evenement waaraan je hebt meegewerkt?
De opening van De Vredenburg Utrecht, in opdracht van Corio/Hoog Catharijne. Het betrof hier een multidisciplinaire show in binnenstedelijk gebied. Dit evenement was zowel op creatief als technisch en facilitair gebied een uitdagende productie.

Mooiste evenement dat je hebt bijgewoond?
Dat was tijdens een wereldreis, samen met mijn vriendin. Wij streken neer in Mammalapuram, een stadje aan de Indiase Oostkust, waar we de viering van oudejaarsnacht 2001/2002 hebben meegemaakt. Van een oase van rust naar een kleurrijke explosie van vreugde en energie. Dat heeft een onvergetelijke indruk achtergelaten.

Wat inspireert jou?
De ontwikkeling om trends en vernieuwende technieken en methoden met elkaar te verbinden en vermengen, leidend tot een nieuw product. We hebben geen laatjes met standaardarrangementen, we willen steeds vernieuwend werken. Daarin gebruik je alles wat je ziet, hoort en beleeft.

Waar droom je nog van?
Het klinkt misschien heel verzadigd, maar ik heb geen grote, specifieke droom… Wat me wel heel leuk lijkt, is met mijn vriendin en kinderen samen een paar maanden de wereld rond te backpacken. Omdat mijn dochters pas 5 en 6 jaar zijn, is dat nu nog een beetje lastig.

Hoe ziet de branche er over vijf jaar uit?
In mijn ogen gaan uiteenlopende branches meer brancheoverschrijdend werken en vervagen daarmee traditionele grenzen tussen verschillende branches. Voor eventbureaus betekent dat een uitbreiding van het werkveld, waarmee andere disciplines onderdeel van hun pallet zullen worden.

Met wie uit de branche wil je graag een avondje uit eten, en waarom?
Met mijn compagnon Martijn, daar komen we doorgaans niet aan toe.

Wat was je grootste blunder?
Nou ja, groot… Een intern mailtje naar een externe sturen is gewoon niet altijd handig.

Dit weet of verwacht bijna niemand van mij…
Ik kan heel slecht tegen bloed. Daarbij ben ik erg visueel ingesteld en heb ik een goed inbeeldend vermogen. Door de combinatie van deze, ben ik eens flauwgevallen bij het lezen van een medische thriller.

Welke wijsheid wil je graag met je branchegenoten delen?
Dat vind ik een lastige. Ik wil daar niet belerend in zijn en kan daarin alleen uitgaan van mezelf. Komen we toch weer terug bij de kern: ‘doe het goed, of doe het niet’.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!