Marcel Demper van @VoteCompany #festivakMarcel Demper van @VoteCompany #festivak
Back Back Interview

Marcel Demper van @VoteCompany #festivak

15 november 2017

Meer interactie met het publiek op grote en kleine publieks- of zakelijke evenementen klinkt de eventprofessional als muziek in de oren. Vote Company, de naam verklapt het al een beetje, biedt digitale oplossingen die dit mogelijk maken. Ze bieden een ‘stemtool’ aan waarbij bezoekers kunnen stemmen op stellingen, of hun ervaring kunnen delen tijdens een zakelijk- of publieksevenement.

Anoniem je mening geven

Nederlanders zijn gek op het geven van hun mening. Alleen op het moment dat er een microfoon door de zaal gaat durft niemand meer. Marcel Demper: ‘Daarom is het zo leuk dat het publiek door middel van deze online tool anoniem hun mening kan geven.' Naast zakelijke events kan de tool ook interessant zijn voor een groot publieksevenement zoals de Tilburgse Kermis. Bezoekers kunnen dan stemmen op hun favoriete attractie of op hoe zij het event hebben ervaren.

Bijdragen aan de meerwaarde en beleving van een event

Er zijn verschillende mogelijkheden om te stemmen. Dit kan per sms, via een gepersonaliseerde website of via een badge met een QR code. ‘Het is voor ons belangrijk dat we alles voor de klant uit handen nemen, wij leveren een Full Service, en zorgen ervoor dat alle uitingen passen bij de huisstijl van het evenement. We zijn dat dit bijdraagt bij aan de meerwaarde van het evenement en de beleving.’

‘We horen vaak terug van klanten dat ze blij zijn dat we ze helemaal ontzorgen, wij nemen stress weg bij evenementen, het publiek gaat tegelijkertijd stemmen en wij zorgen dat alles goed gaat.’

Nieuwe contacten op doen en zien wat voor leuks er te zien is

'Voor de toekomst zien we nog veel groeimogelijkheden, er zijn nog veel events die niet van onze diensten gebruik maken. De beursvloer biedt mogelijkheden om nieuwe contacten op te doen.' Demper is vooral geïnteresseerd in wat voor leuks er deze editie te zien is en het ontmoeten van nieuwe en bestaande klanten. Voor de bezoekers van de MIPCOM in Cannes heeft hij nog een leuk nieuwtje.

Per helikopter naar de beurs

Naar de MIPCOM in Cannes? Neem dan een kijkje op de website van Vote Company. Alle Nederlandse gasten kunnen zich daar aanmelden voor een reis per helikopter naar de beursvloer. ‘Met de auto is het 45 minuten en het staat altijd vast, per helikopter is het 10 minuten en dan kom je geheel in stijl aan’.

Fotografie > Sjoerd Fotografie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!