Back Back Nieuws

Marathon Amsterdam verstevigt merknaam ING

15 oktober 2004

Komende zondag vindt de ING Amsterdam Marathon weer plaats, met een sterk deelnemersveld, onder wie de winnaar van vorig jaar, de Keniaan William Kipsang. De marathon van Amsterdam draagt sinds vorig jaar de naam van titelsponsor ING. De financiële dienstverlener sponsort ook de marathons van Brussel en New York en wil de komende jaren naamsponsor worden van nog eens twintig marathons in Noord- en Zuid-Amerika, Canada en Azië. Het internationale marathon sponsorprogramma van de ING Groep heeft als doel om de merknaam internationaal te vestigen en een relatie te leggen tussen de merkwaarden van ING en de loopsport. Tom van Haren, Hoofd Interactieve Communicatie ING Bank, vertelde daarover onlangs in High Profile Events: “Onze mission statement is challenging the status quo in financial services en dat heeft te maken met grenzen verleggen, ambities en doorzettingsvermogen, allemaal waarden die ook met de marathon worden geassocieerd.” ING probeert via een intensieve media- en billboardcampagne en via entertainment langs het parcours de Amsterdamse bevolking warm te maken voor de marathon. Vorig jaar leidde dat tot 250.000 toeschouwers, een verdubbeling van het aantal van het jaar er voor. Overigens trekt de marathon van Rotterdam een veelvoud van dat aantal belangstellenden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!