Mansveld Expotech, making sense of technologyMansveld Expotech, making sense of technology
Back Back Interview

Mansveld Expotech, making sense of technology

29 januari 2019

Als allround technisch partner ontwerpt, verhuurt en levert Mansveld Expotech (onderdeel van Mansveld Techniek red) alle denkbare technische voorzieningen op het gebied van licht, beeld, geluid, energie, rigging én ict voor beurzen, evenementen en congressen. Op (inter)nationaal niveau, voor grote en intieme in- en outdoor events leveren wij maatwerk en (totaal)concepten voor de perfecte beleving en presentatie. 'Onze focus ligt op veiligheid, innovatie en duurzaamheid', vat Richard Kluijtmans, Managing Director van Mansveld Expotech kort en bondig samen.

‘We zorgen ervoor dat mensen zich veiliger voelen, comfortabel zijn en een optimale beleving ervaren. Qua techniek is nagenoeg alles mogelijk maar in zijn totaliteit moet het vooral functioneel en ondersteunend zijn. Per project kijken we naar wat mogelijk is, wat nodig is en wat haalbaar is binnen een gesteld budget. We willen dat projecten uitvoerbaar zijn, klanten worden ontzorgd en doelstellingen van onze opdrachtgevers op de optimale wijze worden bereikt.

Een misvatting die ik graag uit de wereld help is dat we alleen grote projecten zouden doen. Ook voor een spreker met 50 man publiek geven we graag maatwerk advies en verzorgen we de middelen stelt Kluijtmans. Making sense of technology is onze kracht, techniek ons middel, kennis onze troef en optimale beleving creëren ons doel.'

Samenwerking in de keten

Maximale efficiency en effectiviteit bereiken in de gehele supplychain vereist een optimale samenwerking met de organisatie, de eigenaar van een locatie, de standbouwers en de toeleveranciers op basis van gelijkwaardigheid.

Kluijtmans: 'Omdat we al geruime tijd meedraaien in de wereld van beurzen, congressen en evenementen kennen we iedereen goed en werken we alleen met partijen die dezelfde normen en waarden hanteren en op hoog niveau willen presteren. Niemand heeft de leiding, we hebben hetzelfde doel en zijn allemaal verantwoordelijk voor een deel van het eindresultaat.

Onze klant krijgt het beste resultaat wanneer wij als toeleveranciers beter samenwerken. De vraag die bij iedereen centraal moet staan is: Hoe wil de klant zijn boodschap overbrengen en hoe kunnen wij dat op de best mogelijke manier faciliteren?'

Duidelijke koers

'Om te blijven ontwikkelen is het nodig kritisch naar onze eigen organisatie te blijven kijken. Grondige evaluatie zorgt voor het maken van duidelijke keuzes. Wat gaan we anders doen? Wat gaan we beter doen en wat gaan we niet meer doen? Dat zijn interessante vraagstellingen waarvan de antwoorden beter zicht geven op de koers die we willen hanteren. Er zijn niet veel bedrijven die zo breed gespecialiseerd en inzetbaar zijn als Mansveld Expotech', zegt Kluijtmans. 'Toch hebben we besloten om van een aantal bedrijfsactiviteiten afscheid te nemen. Om Champions League te kunnen blijven spelen, hoeven we niet in grootte of breedte te groeien. We moeten juist ook toegevoegde waarde bieden op alle randactiviteiten en maatschappelijke doelstellingen. 

Dit doen we door op een goede manier gebruik te maken van onze middelen, beter samen te werken en onze bronnen verantwoord te gebruiken. Hoe gaan we beter om met afval en energie? Duurzaamheid is een basiswaarde in ons familiebedrijf en continuïteit wordt boven kwantiteit gesteld.

Ons grootste kapitaal is onze mensen. Als aantrekkelijke werkgever willen we er op verschillende manieren voor zorgen dat ons team blij en vitaal blijft. Dit doen we door het bieden van een interessante werkomgeving met veel mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling, een borrel op vrijdagmiddag en spetterende personeelsfeesten. Waar hard wordt gewerkt, mag ook goed gevierd worden.'

Huisinstallateur

'Onlangs hebben we de samenwerking met MECC Maastricht verder uitgebreid door de ondertekening van een nieuw rigging contract. Hiermee zijn we niet alleen exclusieve leverancier van elektrotechnische (hoofd-)aansluitingen, maar voortaan ook preferred supplier voor de realisatie van alle ophangpunten en hijswerkzaamheden in de grootste congres- en evenementenlocatie van Limburg. Met deze stap kunnen we er samen voor zorgen dat de organisatoren van beurzen, congressen en evenementen nog beter worden bediend.

Naast MECC Maastricht zijn we ook preferred supplier en huisinstallateur bij RAI Amsterdam, Jaarbeurs in Utrecht en Breepark in Breda. Dat we dit kunnen en mogen zijn, zegt iets over het vertrouwen dat deze grote locaties in ons hebben. Daar gaan we zorgvuldig mee om', stelt een trotse Kluijtmans.

Huisinstallateur zijn we niet alleen voor zakelijke evenementen, beurzen en congressen, maar ook voor woningbouwverenigingen en utiliteitsprojecten met kantoorgebouwen, (industriële) bedrijfspanden, sportaccommodaties, onderwijsinstellingen, winkelcomplexen en projecten in de zorgsector.' 

Mansveld Academy

'Maatwerk is ons specialisme en op technisch gebied hebben uitstekende vakmensen in huis. Techniek gaat echter snel en er ontstaan steeds weer nieuwe mogelijkheden. Opleiding, kennis en ontwikkeling van onze mensen is belangrijk in onze organisatie en daarom worden zij regelmatig bijgeschoold.

Een van onze motto’s is ‘een leven lang leren’ en de Mansveld Techniek heeft in dat kader een eigen leerinstituut. Met de Mansveld Academy willen we onze mensen boeien, binden en behouden. Diverse trainingen en opleidingen worden verzorgd door onze eigen seniors en specialisten in ons in-house klaslokaal of op locatie. Dat varieert van heftrucktraining tot specialistische audio- en lichtbesturing technieken. We stimuleren onze mensen zich te ontwikkelen op hun specifieke talent, vakgebied en interesse.' 

Cool Blue-effect

Wat Kluijtmans graag wil bereiken is een voorbeeldbedrijf te zijn. ‘Dat de markt naar ons kijkt en van ons zou willen leren. Ik noem dit het ‘Cool-Blue-effect’', lacht Kluijtmans. 'Hun visie en consequente navolging vind ik inspirerend net als het beeld dat ze weten te scheppen van de goedgekapte bezorgers in brandschone bussen. Zij zíjn Cool Blue en daar wil ik op een prettige organische manier met de Mansveld Techniek naar toe.

We vernieuwen en innoveren niet alleen op technisch vlak', besluit Kluijtmans, 'maar juist ook in processen, uitstraling en teams. In de basis blijft ons vak mensenwerk en precies dáár maak je het verschil.'

Door > Nathalie Schalke 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!