17 augustus 2006

Maakt Leon Kruitwagen zich terecht of onterecht zorgen?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Leon Kruitwagen, directeur van IDEA en het Genootschap voor Eventmanagers (en van z’n eigen Tallerevents – spreek ’t op z’n Frans uit: Tajjèr events) maakte zich lichte zorgen over de objectieve berichtgeving, hij vindt dat High Profile een monopolie positie heeft in de eventbranche… daar kun je het mee eens zijn of oneens. Maakt Leon zich terecht of onterecht zorgen vroeg ik in DIT FILMPJE. Simon Renes besteedde er vervolgens aandacht aan op zijn weblog, en ik kreeg per e-mail twee reacties, één van Allard Dericks van Sprekersplatform en later nog één van Arie Blok van Doeners en Durfals. Zie hieronder.

Van: Allard Dericks
Verzonden: vr 4-8-2006 10:02
Aan: Redactie
Onderwerp: No worries

Beste Henk-Jan en Jan,

No worries. Gehele onafhankelijkheid bestaat niet en kan ook niet. Je adverteerders willen nu eenmaal ook altijd redactionele aandacht krijgen. Dat is nu toch juist het leuke van het spel. Net als iedere locatie op basis van yield werkt. Echter als je je monopoly misbruikt maak je jezelf van kant. Het gaat dan altijd ten koste van kwaliteit en geloofwaardigheid. Op dat moment zijn er altijd weer nieuwe aanbieders die in het ontstane gat gaan springen.

Hou het spannend en blijf de nieuwe wegen bewandelen. Maar met jullie tweeën als redacteur maak ik me geen zorgen. Jullie soms overigens terechte vileine en eigenwijze pennetje zal de sales afdeling best weleens grijze haren bezorgen.

Hartelijke groet,
Allard Dericks

Van: Arie
Verzonden: do 10-8-2006 8:56
Aan: Redactie
Onderwerp: Video richtlijnen en zorg

He, wat een heerlijke onzinnigheid weer. Regels en richtlijnen te over en ten spijt, kwaliteit worstelt zich daar om -en doorheen naar authentieke resultaten. Al die regels en richtlijnen zijn uitingen van georganiseerd wantrouwen. We kunnen zonder. Evenmin heb ik zorg over de objectiviteit van High Profile. Wel vind ik, niets nieuws overigens, dat High Profile te veel in de branche gekeerd is, maar daarmee ontstaat een soort intersubjectiviteit. Wij maken High Profile als het ware met de branche. Het is daardoor juist de spiegel van ons collectieve kunnen. Niet opvallend kritisch maar wel opvallend representatief. Groeten, Arie Blok