Back Back Nieuws

Maak je evenement onderscheidend door promotie

26 februari 2015
Hoe onderscheid je jouw evenement, bedrijf of misschien jezelf? Ben je genoeg op de hoogte van de beste manieren om jezelf te profileren? Tegenwoordig zijn er steeds betere promotiemiddelen voor je evenement of beurs waardoor je jezelf kunt onderscheiden en het maximale uit het evenement haalt.

Evenement promotie
Als je een evenement wilt organiseren zijn er tal van zaken waaraan je moet denken. Om te beginnen wil je er zeker van zijn dat er een publiek is en daarom begint een succesvol evenement bij de promotie ervan. Dan rijst de vraag; hoe promoot ik mijn evenement? Dat kan op allerlei manieren: je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld social media in te zetten die tegenwoordig helemaal gratis zijn, online advertenties te plaatsen of te flyeren. Organiseer je een bijeenkomst voor startende ondernemers, dan kan het handigs zijn om flyers achter te laten bij bijvoorbeeld de kamer van koophandel. Zou het gaan om een schoonheidsbeurs, dan is het een goed idee om flyers achter te laten bij zonnebankstudio's en bijvoorbeeld schoonheidsalons. Op deze manier kan je je evenement gericht promoten weet je zeker dat je jouw doelgroep bereikt.

Drukwerk voor uw evenement
Tegenwoordig is het steeds belangrijker om jezelf te onderscheiden van concurrenten, het liefste op een erg originele manier. Ook met drukwerk is dit steeds vaker mogelijk. Visitekaartjes  worden bijvoorbeeld steeds vaker gebruikt om op te vallen, in plaats van de informatie te verschaffen dat erop staat. Om een evenement snel en efficiënt te organiseren kunt u gebruik maken van online drukkers. Bedrijven als onlineprinters en printconcept bieden erg veel verschillende zaken aan, van posters tot rollups en bierviltjes. Onderscheiden wordt zo steeds makkelijker.

Lang duurt het niet
Bij de beursvoorbereiding bijvoorbeeld kwam het nogal vaak voor dat je in persoon naar de drukker moest voor grote aantallen of voor grote speciale drukwerken. Tegenwoordig is dit gelukkig niet meer nodig. Vanachter de computer bent u in een paar kliks klaar voor jouw evenement of beurs.

Werving van sponsoren
Hoe sleep je die ene sponsor binnen, die juist het verschil kan maken voor je evenement? Inderdaad: door jezelf weer te onderscheiden. Een nieuw, leuk of bijzonder initiatief waar je het gevoel van krijgt dat de potentiële sponsor dit niet zomaar zal negeren. Vergeet echter niet dat professionaliteit ook hoog in het vaandel staat, dus dit niet uit het oog verliezen bij het bedenken van nieuwe designs of nieuwe manieren van onderscheiden.

The future
Concluderend kan gezegd worden dat de mogelijkheden zich blijven uitbreiden. Wat de toekomst te bieden heeft weet niemand, maar tot nu toe heb je tal van mogelijkheden op promotioneel gebied om jouw evenement tot een succes te brengen.

Foto: Sergej Khackimullin – Fotolia

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!