Volgens De Telegraaf (van 24 december 2006) wordt 2007 een geweldig jaar voor de Nederlandse loyalty- en incentivemarketeers.
"Traditionele arbeidsvoorwaarden gaan komend jaar op de schop waarbij werknemers door hun nieuwe baas worden vertroeteld." Inderdaad, je leest het goed: nieuwe bazen vertroetelen nieuwe werknemers. De Smart (auto) wordt weggegeven, tweede leaseauto’s worden aangeboden, arbeidsvoorwaarden worden versoepeld en reizen naar verre oorden worden in het vooruitzicht gesteld. Het kan niet op.
Univent wordt vrijwel dagelijks benaderd met vragen van, met name,
ICT-bedrijven die om nieuwe medewerkers zitten te springen. "Robbert,
ik heb opdrachten in overvloed maar kunnen jullie ervoor zorgen dat ik
snel mensen krijg die ze voor ons uit kunnen voeren?" Toegegeven, het
is niet eenvoudig om een ‘blik nieuwe handen open te trekken’. Maar om
nu direct de meest waanzinnige cadeaus voor te houden, gaat te ver.
Sollicitatiegesprekken in de showroom zijn wat Univent betreft "uit"
voor 2007. Creativiteit en onderscheidend vermogen, daar gaat het om.
Mensen switchen immers niet alleen van werkgever voor meer geld en
grotere auto’s.
Wees dus creatief in 2007… Dan wordt het inderdaad een geweldig jaar..!
Groeten,
Robbert van den Bosch
Univent Business Blog