Locatietour Utrecht: de 6 locaties die je niet mag missen Locatietour Utrecht: de 6 locaties die je niet mag missen
Back Back Locaties

Locatietour Utrecht: de 6 locaties die je niet mag missen

29 maart 2019

Merk je als eventplanner ook dat je een locatie pas goed kan beoordelen als je er geweest bent? Dan is een locatietour langs ‘de krenten uit de pap’ bijzonder handig. Linda Kerkhoven, bedenker van het concept Locatietour, verzorgt dit als geen ander. Tijdens de zevende editie neemt zij samen met het Utrecht Convention Bureau, 55 meeting- en eventplanners mee op ontdekkingstocht door de stad Utrecht. 

Utrecht is the place to meet, maar niet alleen door de centrale ligging. Deze Domstad is duidelijk hot & happening, ook als het om meeting- en eventlocaties gaat. Tal van ondernemers geven hier gehoor aan de toenemende vraag naar locaties die je wakker maken en energiek houden. Bestaande locaties worden hier omgetoverd tot prikkelende meeting places, terwijl nieuwe concepten op inspirerende locaties als paddenstoelen uit de grond komen.

  • c
    Inntel Hotels Utrecht Centre
  • Creative Valley
    Creative Valley
  • Ping Pong
    Ping Pong
  • Locatietour Utrecht: de 6 locaties die je niet mag missen
  • O
    O
  • Oudaen
    Oudaen
  • Kanaal 30
    Kanaal 30
  • Locatietour Utrecht: de 6 locaties die je niet mag missen

Reis duurzaam en efficiënt met de Utrecht Region Pass

We starten de tour vanaf de creatieve hotspot Kanaal 30 (daarover later meer). Hier krijgen we ieder een eigen Utrecht Region Pas. Met deze speciale ov-pas kan je gebruikmaken van alles soorten openbaar vervoer én ov-fietsen in de hele stad en omgeving. Zo ervaren we zelf dat reizen in Utrecht met het openbaar vervoer voor zakelijke doeleinden een bijzonder handige oplossing is.

Treinen spotten vanuit je hotelkamer

Na een kort busritje arriveren we bij de eerste locatie, het nieuwe Intell Hotel om de hoek van het Utrecht CS. Naast de vele grote zalen en vergaderruimtes die je kan gebruiken, kunnen je gasten hier eventueel gebruikmaken van de modieuze hotelkamers. Vanuit de hooggelegen kamers heb je een super-overview over het hart van reizend Nederland: de sporen van Utrecht CS. Ook in de aankleding zie je de dynamiek van deze plek terug. Zo herken je de routes in de vloerbedekking en gekleurde panelen aan de muren. Wat opvalt: je hoort geen enkel geluid van buiten.

Gun je je gasten naast de gratis wellness-voorzieningen nog extra ontspanning na een intensieve dag? Kies dan voor een kamer met de uitnodigende whirlpool, sauna en/of stoombad. Do we need to say more...?
5 multifunctionele meeting rooms tot 250 personen – 162 stijlvolle hotelkamers, bar & brasserie – wellness club met zwembad, sauna, stoombad en fitness.

Tip van de professional

Om ons tussen de bezoeken door ook vaktechnisch te voeden, deelt reputatiemanager Robert Spakman van MeetingReview zijn kennis met de groep ‘eventuriers’. Op interactieve wijze laat hij ons zien dat naast je Google-ranking, de ranking door bezoekers er steeds meer toe doet. Online reviews worden steeds belangrijker voor de keuzes die we maken, ook privé. Zowel het aantal waarderingen als de gemiddelde score spelen daarbij een rol. Dé tip is dan ook: vraag als aanbieder actief naar een online beoordeling.

Nét geopend: Utrecht Creative Valley CS

Met deze opgedane kennis lopen we via het hotel naar het aangrenzende gloednieuwe Utrecht Creative Valley CS, de nieuwe ‘buren’ Van het Centraal Station. Op de maar liefst 8500 m2 zindert het hier van inspiratie, interactie en ontmoetingen. De architectuur is ingezet op verbinden: veel glas en uitnodigende, open ontmoetingsruimtes. De stijlvolle inrichting - een combinatie van een industriële look en warme, basic kleuren - komt hierin helemaal tot haar recht. Deze lijn is overal doorgetrokken: in de workspaces, de comfortabele lounge, het vergadercentrum CV Collective, etc.

Nadat we de ruimtes hebben bewonderd, genieten we nog even van een smaakvolle, gezonde lunch van de biologische brasserie. Daarna gaan we met de Utrecht Region Pas op zak met de trein naar Utrecht Zuilen.
Meeting rooms van 4 tot 95 pers, werken, (tijdelijk) wonen

Drie kroegvrienden wekken een oude NS-loods tot leven

We lopen over een wat hobbelig pad en worden blij verrast als we even later bij een oude NS-loods naar binnen gaan, waar vroeger aan treinen werd gesleuteld. Lijkt het als je aankomt op een vervallen kraakpand, eenmaal binnen proef je de geest van de drie jonge ondernemers die al ‘bierend’ in een Utrechtse kroeg een concept hiervoor bedachten. Het enthousiasme waarmee ze de Ping Pong Club hebben verwezenlijkt, spat ervan af. Wat het extra aantrekkelijk maakt: hier ‘doen’ ze niet industrieel: deze oude treingarage IS industrieel. Na een korte presentatie in het sfeervolle café (met tafeltenniszaal ernaast), een kijkje in de grote, oude werkplaats en een blik op het enorme terras weten we: dit lijkt de uitgelezen plek voor een festival, beurs of ander dynamisch event.
Lunch tot 25 pers., borrel met ping pong tot 50 pers., feest tot 80 pers., festival, beurs, productpresentatie, markt of ander event tot 300 pers.

Begeistert raken bij ‘O’

Na een potje groeps-tafeltennis lopen we verder naar ‘O’, een locatie waar de creatieve vibes door het hele pand vliegen. Ook dit oude aardappelpakhuis is verre van standaard. Het bekende communicatiebureau ‘O’ dat hier zelf ook gehuisvest is, is verantwoordelijk voor de vintage ingerichte ruimtes. Hier ga je na een dag creatieve sessies of vergaderen ‘huppelend van energie’ weer naar huis. In deze huiselijke sfeer met rib-beklede stoelen en gezellige brainstormkamers - waar nog nooit een opstelling hetzelfde is geweest - , raak je vanzelf ‘begeistert’. De Barista-koffie, de eigen taarten en gezonde anti-dip lunches ervoor dat ook je ogen en smaakpapillen niks tekortkomen.

En... wil je gebruikmaken van de aanwezige communicatie-professionals voor een frisse kick-off voor bijvoorbeeld je productontwikkeling of jaarplannen? Dat doen ze graag voor je.
Meeting van kleine groepen tot groepen van 100 pers. (alle ruimtes), lunch, borrel

Stijl en volop mogelijkheden aan de Oudegracht

Op naar de volgende locatie ‘die je ook niet wil missen’: stadkasteel Oudaen aan de Oudegracht, op loopafstand van CS. Dat je op en top faciliteiten kan leveren in een mooi historisch pand maken ze hier waar. Bij de grondige herinrichting van het oude stadkasteel (uit plusminus 1280 na Chr.) is duidelijk ingezet op behoud van de historische sfeer, moderne faciliteiten en flexibiliteit. Zo kan je allerlei ruimtes combineren en beschik je overal over up-to-date audiovisuele middelen. De combinatie met de eigen bierbrouwerij (met een productie van meer dan 70.000 liter per jaar!) en het ruime aanbod in eten en drinken maken het tot wat het nu is: een gewilde locatie voor allerlei soorten meetings, lunches, diners, feesten, en alle combinaties daarvan.

Zoek je een locatie voor een meeting, lunch of diner kleinere groep, neem dan ook contact op. Het reserveringsteam van Oudaen arrangeert net zo makkelijk alles voor je in één van de vele gezellige cafés en restaurantjes van de eigenaar van Oudaen, op nog geen 2 minuten loopafstand van het kasteel.
Presentatie, bijeenkomst, lunch, diner, feest, van kleine groepen tot 200 pers. (allerlei arrangementen en combinaties mogelijk)

Creatieve broedplaats aan het kanaal

Nadat we bij Oudaen nog even konden genieten van een fris witbiertje en verrukkelijke hapjes, gaan we met de bus terug naar de plek waar we begonnen: Kanaal 30, aan de oever van het Merwedekanaal. Deze voormalige drukkerij is omgevormd tot een creatieve broedplaats waar ondernemers het bedrijfsleven en publiek elkaar ontmoeten. De eigen ondernemers en kunstenaars hebben hier ieder een eigen creatieve wijze een werkplek ingericht in containers, kassen en keten. Als eventmanager of -planner kan je hier terecht voor een meeting in een eigen ruimte of een event in de grote foyer. Met liefde verzorgen de ondernemers zelf de catering, licht en geluid, entertainment, creatieve workshops en meer.
Meeting, events, 2 tot 200 personen

Nadat we hier nog even mogen genieten van een heerlijke kop home made Oosterse soep en frisse salades, nemen alle deelnemers afscheid van elkaar. Maar natuurlijk niet na Linda, Monique en Liza bedankt te hebben voor deze perfect georganiseerde dag. We gaan alleen met één probleem naar huis: uit deze toplocaties wordt het lastig kiezen... 

Door > Anne Marie Voskamp

 

Fotocredits: Ramon van Jaarsveld, Clickshots  -  Videocredits: BroerZ 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!