Back Back Interview

Linda Veldman: ‘Mijn droom is een loods vol gekke en bijzondere bars’

11 januari 2012

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Linda Veldman, eigenaresse van De Frisse Verleiding.

Wie is Linda Veldman?
Ik ben 24 jaar, geboren en getogen in Alphen aan den rijn maar sinds 1,5 jaar woonachtig in Tilburg.  Ik heb een vriend, geen kinderen en huisdieren maar wel een hoop goede vrienden waar ik mijn weekenden graag mee vul. Na mijn studie Facility Management heb ik 4 jaar fulltime gewerkt als freelance hostess, vertegenwoordiger en producttrainer. Sinds augustus 2010 ben ik de trotste eigenaresse van De Frisse Verleiding.

Kort bedrijfsprofiel:
De Frisse Verleiding bied creatieve barconcepten voor evenementen en beurzen die net dat beetje meer hebben door de uitstraling, personeel, styling en product.  Zo heb ik een Renault Estafette uit 1961 omgebouwd tot  moderne rijdende bar waaruit ik een groot assortiment dranken kan schenken, maar ook hapjes kan serveren. Ook hebben we een speciale ‘Bio Bar’ laten maken van oude fruitkistjes die samen met de verse biologische sappen helemaal passen in de duurzame trend.

De uitstraling wordt volledig aangepast aan het evenement. Van chique champagnebar tot super gezonde biologische sappenbar, tot gezellige frietkraam, alles is mogelijk. De concepten worden altijd versterkt door mijn vaste team van professionele hostesses die ook echt iets weten te vertellen  over het product en die altijd mooi worden uitgedost in de stijl van het evenement.

Mijn motto:
Live life to the fullest!

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb: 
De leukste tot nu toe vond ik de samenwerking met La Vie catering op de Miljonair Fair. De dames in prachtige galajurken op het gala, de bus mooi uitgelicht op de beurs en allemaal enthousiaste reacties. Dat was erg leuk!

Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
Met de komende onzekere tijden zullen we er harder aan moeten trekken, maar na regen komt altijd zonneschijn.

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Hoewel ik eigenlijk pas net op weg ben, kan ik al wel volmondig ‘ja’ zeggen, omdat ik gelukkig ben en heel veel plezier heb in wat ik doe.

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Uit alle dingen om mij heen. Daarbij krijg ik ook vaak mailtjes en foto’s van vrienden en kennissen van dingen die zij op reis zien en helemaal leuk vinden met de hint of ik daar niet iets mee kan. Bijvoorbeeld een filmpje van een hele mooie cocktailbus in Thailand. Daar word ik dan wel warm van.

Mijn droom:
Een hele loods vol met de meest mooie, gekke en bijzondere bars en andere cateringvoertuigen.

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Stella Koedam van Stella Agency. Een enorm harde werkster met een groot hart en enorm veel goodwill naar haar meiden en klanten toe. Daarbij is ze Queen Social Media, daar kan ik met veel verwondering naar kijken.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Wees altijd goed voor je personeel en voor je klanten. En handel altijd eerlijk, dan komt het altijd weer bij je terug.

Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Extrema outdoor en Tilburg culinair.

Mijn grootste hobby:
Sushi eten met vrienden

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Voor boeken heb ik het geduld vaak niet, ik ben meer van de artikelen. Psychologie magazine lees ik graag en De Wereld Draait Door vind ik fijn voor de dagelijkse update naast het Journaal.

Favoriete vakantieland en –stad:
Ik vind Italië erg mooi en het eten is heerlijk. Qua steden staat Barcelona altijd hoog op mijn lijstje. Heerlijke stad om in de zomer te zijn met alle steegjes, terrasjes, muziek en tafels vol tapas. Londen is ook altijd vaste prik. Super om mooie kleding te kopen voor klussen en natuurlijk de musicals.

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Na een lange dag zet ik graag John Mayer op. Los ga ik op alles met een stevige beat.

De grootste blunder:
Na 3 uur denken geef ik het op. Ik heb nog geen echte blunder gemaakt, maar die komen gegarandeerd!

Hoe ‘social media’ ben ik?
Nog LANG niet genoeg. Het is iets wat ik mijzelf echt moet aanwennen om iedere dag te doen.

Over 5 jaar… :
Is de Frisse Verleiding het bedrijf voor als je iets leuks of aparts wilt op een evenement en staat de agenda vol met leuke evenementen. 

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Is dat ik mijn motorrijbewijs heb.

De trends die ik zie voor 2012:
Meer aandacht voor duurzaamheid en meer biologische producten.

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Een heel succesvol, inspirerend en gezellig 2012 toegewenst! Laten we er iets moois van maken!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!