Ruim 130 event professionals en branchegenoten bezochten afgelopen donderdagochtend de Amsterdam Convention Factory (ACF) voor Let’s Begin 2012. Ik bezocht voor de vijfde keer deze officieuze start van het nieuwe evenementen- en theaterseizoen en sprak met Petra Ouëndag, Directeur Amsterdam Convention Factory & Theater Fabriek Amsterdam, over deze lustrumeditie en de diverse activiteiten in de ACF en Stage Entertainment. Kennisvergroting als voorwaardeHet doel van Let’s Begin is het neerzetten van een hoogwaardig relatie-evenement dat inmiddels beschouwd kan worden als de start van het evenementenseizoen. “Wij pretenderen niet dat wij tijdens Let’s Begin creatief het wiel uitvinden, maar proberen wel elk jaar een inspirerend en verrassend programma te bieden in een omgeving waar mensen zich gastvrij ontvangen voelen. Bovendien vinden wij het belangrijk kennis te delen.”
Re-set, Re-charge, Re-value…
Deze ochtend lieten de aanwezigen zich, in een door technisch partner FOCUS gecreëerde bijzondere setting, inspireren tijdens een boeiende sessie door trendwatcher (of trend analist, zoals zij zelf zegt) Christine Boland. Aan de hand van het thema Re-set nam deze trendwatcher van het jaar 2011 de gasten mee langs drie trends, die zij mogelijk kunnen toepassen in hun strategieën. Met diverse tips op zak was het daarna tijd voor een ontbijt aan een enorm lange tafel, waar iedereen kon genieten van een verantwoord ontbijt. Met moertjes van chocolade, Legoblokjes van biologische appel en vooral heerlijke, niet ingewikkelde stukken oude kaas en omeletjes, leek het gezelschap al smullend in de mood tot netwerken. De catering was voor het eerst tijdens deze editie in handen van alle drie de preferred suppliers van de ACF, te weten MPS, KitchenDeluxe en het verantwoorde Bakx+Meijer.
Dubbele boodschap
(Ver)antwoord was ook het thema van dit jaar en dat bleek een dubbele boodschap te hebben. Zo lichtte Eric-Paul Dijkhuizen (de kersverse Algemeen Directeur Stage Entertainment Nederland / Joop van den Ende Theaterproducties) toe tijdens de openingspeech: “Wij zullen proberen u antwoord te geven op mogelijke vragen die leven in de branche, daarbij zullen wij dit op een verantwoorde manier doen.”
Nieuwe markten aanboren
Om verbinding te houden met relaties faciliteerde ACF voor het vijfde achtereenvolgende jaar Let’s Begin. De locatie focust zich op business to business evenementen en kijkt daarnaast ook naar nieuwe markten: “Elke maand kijken we naar de ontwikkelingen in de branche en we merken dat er geen zekerheden zijn. Wat vandaag de waarheid is, kan morgen weer een leugen zijn; de markt is heel grillig, maar daar ligt direct ook de uitdaging. Het is van belang om te kijken naar samenwerkingen met nieuwe partners, zo werken we dit seizoen samen met o.a. ID&T, Rapido en het Amsterdam Dance Event. Of naar mogelijkheden voor (eenmalige) theatervoorstellingen. Daarnaast werken we nauw samen met de collega’s van het Beatrix Theater, AFAS Circustheater, Joop van den Ende Theaterarrangementen en Sponsoring, zodat de locatie bijvoorbeeld kan worden ingezet voor specifieke evenementen van hun relaties en partners.”
Let's Begin als showcase van goede hosting
“Bij Stage Entertainment is servicen een voorwaarde, het is niet eens een vraag. Wij willen mensen zich prettig laten voelen en faciliteren dat graag. Let’s Begin is daar een mooie showcase van!”