Landskampioenschap Feyenoord bekroond met Marketing Award Rotterdam Landskampioenschap Feyenoord bekroond met Marketing Award Rotterdam
Back Back Nieuws

Landskampioenschap Feyenoord bekroond met Marketing Award Rotterdam

10 januari 2018

Voetbalclub Feyenoord is de winnaar van de Marketing Award Rotterdam 2017. De club kreeg de prijs omdat die het met het winnen van het landskampioenschap Rotterdam op unieke en ongelooflijk positieve manier op de kaart zette. Aanvoerder Dirk Kuyt en club-directeur Jan de Jong ontvingen de award gisteren uit handen van burgemeester Ahmed Aboutaleb. De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Freestyle voetballer en rapper Soufiane Touzani won de Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent.

Feyenoord won in 2017 voor het eerst in 18 jaar het landskampioenschap. Volgens de jury van de Marketing Award Rotterdam zorgde de club daarmee voor hét hoogtepunt van Rotterdam, dat de stad tot ver buiten de landsgrenzen op ‘een unieke en ongelooflijk positieve manier op de kaart’ zette. 'Weken, zo niet maandenlang hielden ze de stad in de ban. De spelers wisten ongekende emoties onder Rotterdammers los te maken. En zorgden er daarmee zelfs voor dat in het hele land mensen met Rotterdam meeleefden', zo concludeert de jury.

Het team van Feyenoord onder leiding van trainer Giovanni van Bronckhorst staat bovendien, zo oordeelt de jury, symbool voor de kracht van Rotterdam: nooit opgeven, altijd weer herpakken en blijven knokken omdat je gelooft dat je het kan. Het kampioensfeest belichaamde volgens de jury ook de kracht en energie van het huidige Rotterdam, dat in binnen- en buitenland populairder is dan ooit.
Het is de zeventiende keer dat de Marketing Award Rotterdam werd uitgereikt. 

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

Soufiane Touzani wordt wereldwijd beschouwd als de grondlegger van Freestyle Voetbal. Met zijn filmpjes op social media bereikt hij miljoenen fans over de hele wereld. In 2017 gaf RTL hem zijn eigen programma ‘Tiki Taka Touzani’ waarvoor hij wereldberoemde voetballers voor de camera kreeg. De jury roemt de manier waarop Touzani altijd oog heeft gehouden voor zijn omgeving en zich met zijn eigen Touzani Foundation inzet voor Rotterdam Zuid.

'Soufiane is nog jong, maar nu al beroemd tot ver over de landsgrenzen. Hij zet zijn vele talenten in voor de goede zaak en doet dat op een manier die past bij het DNA van de stad. Hij is ondernemend, creëert kansen voor zichzelf en voor anderen. Via zijn online kanalen bereikt hij de wereld als een trotse Rotterdammer. Daarmee is hij een van de ambassadeurs waar we als stad trots op mogen zijn', aldus de jury.

De jury

De jury bestaat uit Roland Wondolleck (oud winnaar Marketing Award Rotterdam – Oeuvre Prijs), Hans den Oudendammer (Rotterdam Topsport),  Marieke Klösters (gemeente Rotterdam, Merkalliantie Rotterdam), Richard van der Eijk (Havenbedrijf - Merkalliantie Rotterdam), Pieter Kuijt (EUR – Merkalliantie Rotterdam), Jonas Martens (R’damse Nieuwe) en Jannelieke Aalstein (Juryvoorzitter, Rotterdam Partners - Merkalliantie Rotterdam).

Nieuwjaarsreceptie

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals. De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Cruiseterminal Rotterdam.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.523 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.523 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!