Back Back Nieuws

Landal kijkt terug op geslaagde Twitteractie

16 augustus 2011
Landal GreenParks noemt de Twitteractie #twitterklaas een groot succes. De actiepagina op de website werd ruim 12.000 keer bekeken, de actietweet bereikte volgens Landal bijna 400.000 twitteraars en er kwamen ruim 15 procent meer boekingen van grote bungalows binnen dan in de zelfde week vorig jaar.

 

De Twitteractie

In de tweede helft van de vorige week konden twitteraars een speciaal bericht van Landal retweeten. Onder de retweeters werd vrijdag 12 augustus om 17.00 uur een winnaar geloot, die met 24 personen het Sinterklaasweekeinde gratis mag doorbrengen in één van de twee nieuwe bungalows op Landal Aelderholt in Drenthe.

 

2.000 keer geretweet

'Het bericht dat moest worden geretweet, is ruim 2.000 keer doorgestuurd', laat commercieel directeur Bas Hoogland van Landal GreenParks aan Missethoreca.nl weten. 'Het heeft bijna 400.000 tweeps (mensen op Twitter, red.) bereikt, al zitten daar dubbele bij en weten we niet of iedereen het bericht ook echt heeft gelezen.'

 

Trending topic

Bovendien heeft het veel reuring over Landal en extra volgers van de Twitter account @landalnl opgeleverd. Hoogland: 'We waren die week regelmatig terug te vinden in de top 10 van trending topics en hebben de nodige complimenten ontvangen van social media-experts.'

 

Commercieel succes

Ook commercieel noemt Hoogland de actie een succes. 'Het aantal boekingen van grote bungalows lag in die week 15 procent hoger dan dezelfde week vorig jaar, dat kan geen toeval zijn. De actiepagina op de website is ruim 12.000 keer bekeken en ook de andere pagina’s trokken meer bezoekers.'

 

Bron: Misset Horeca

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!