Back Back Nieuws

Lancering nieuw MVO strategie Accor Hotels: PLANET 21

15 april 2012
Accor Hotels Nederland zet binnen haar nieuwe MVO-strategie nadrukkelijk in op de strategische pijler Innovatie. Om die reden organiseerde de hotelketen onlangs in Novotel Amsterdam City een discussiebijeenkomst waarbij 16 bedrijven en organisaties uit het hele land met elkaar spraken over ‘slim reizen en verblijven’.

 

Nieuwe en slimme concepten

Doel van deze bijeenkomst was het bedenken van nieuwe, slimme concepten om de reis en het verblijf van de gast nog milieuvriendelijker te maken. Deelnemer aan de discussie, algemeen directeur Caro van Eekelen: ‘Onze gasten, veelal zakenreizigers, komen onderweg steeds vaker in aanraking met chiptechnologie, met nieuwe vervoersvormen en met openbaarvervoerbedrijven die samenwerken zodat het overstappen snel, gemakkelijk en duurzaam is.’

 

Onderdeel van mobiliteitsketen

Van Eekelen vervolgt: ‘Als hotelketen maken wij ook onderdeel uit van deze mobiliteitsketen, en daarom willen we nu een nieuwe stap zetten door samen met leveranciers en partners te kijken wat we buiten de muren van onze hotels kunnen doen om de reis verder te verduurzamen.’

 

In gesprek over duurzaam reizen en verblijven

Overige deelnemers waren Carolien Gehrels, wethouder van de gemeente Amsterdam, en Inka Pieter, hoofd duurzaamheid bij de KLM. Zij gaan samen met bedrijven en organisaties in gesprek over duurzaam reizen en verblijven. Het betreft onder meer: BP, Bouwinvest, Climate Neutral Group, Essent, DeliXL, ING Wholesale Banking, Koninklijke BAM, ministeries van I&M en EL&I, Nederlandse Spoorwegen en Volkswagen/Audi.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!