Vond ik de strandtent op de Horecava van vorig jaar al leuk, de in de Amstelhal door Gielissen gebouwde strandbeleving was ronduit prachtig! Alsof Strand-Zuid (maar dan mooier) binnen tot leven was gekomen. Ik was gelijk op het mooiste stukje van de Horecava 2007 terechtgekomen. Aansluitend op het strand, had het projectteam in samenwerking met Boomerang’s Barlife, invulling gegeven aan het thema LAB: Lifestyle & Bars. Diverse merken, waaronder Heineken, Famous Grouse en Laurentius, presenteerden zichzelf op een trendy manier aan het Horecava-publiek.
Op het podium gaf de chefkok van Ron Blaauw een demonstratie in ‘moleculair koken’ en werd elders menig (vak)bezoeker geleerd eigen longdrinks te maken. Dat was ook gelijk het idee achter het ‘Lab’: vooral zelf doen!
Qua communicatie kan er nog wel wat worden verbeterd, zo vond ik de combi tussen de strandbelevenis en LAB nog wat gekunsteld overkomen, maar de uitvoering was zonder meer prachtig en ogenschijnlijk gewaardeerd door de vele bezoekers.
Al met al een driedimensionale ervaring die het bezoeken meer dan waard was.