Kyudo Events: van fout iets goeds maken!
30 juli 2024Een geslaagd (zakelijk) evenement kan niet zonder een memorabele afsluiting. En dat gebeurt vaak met een feest, waarvan het succes af hangt van verschillende factoren. Een onvergetelijk feest hangt vaak samen met het level van entertainment - een vakgebied dat Kyudo Events eigen heeft gemaakt. We spreken met oprichter en voormalig radio-dj Tim Jacobs over hun plug-and-play entertainmentconcepten en het ‘leveren’ van feestmomenten die je bijblijven.
Het is inmiddels 17 jaar geleden dat Kyudo Events het licht zag. Vanuit een achtergrond in radio – bij Qmusic om precies te zijn – zag Timon destijds een kans om een unieke vorm van branding toe te passen. Timon: ‘Naast het dj-en, had ik ook een achtergrond in de eventbranche, waardoor ik veel wist over licht, geluid en organiseren. Het viel me destijds op dat Qmusic geen ‘uithangbord’ had om zichzelf zichtbaarder te maken in het land. Ik heb toen een heel plan voor ze geschreven, wat uiteindelijk de basis werd voor Kyudo Events. Qmusic was onze eerste klant en we hebben al jaren een exclusieve licentie. We doen hetzelfde voor Joe FM – de dochterzender van Qmusic. Inmiddels zijn we een full-service bureau, dat helpt bij de invulling van events, en dan met name op het gebied van entertainment. Daarnaast zijn we ook een one-stop shop voor podiumbouw, licht, geluid, artiesten en special effects.’
Lekker fout, goud, glitter en party!
Met inmiddels een flinke reeks aan verschillende on-tour concepten, trakteert het team van Kyudo Events bezoekers al jaren op overweldigende shows en een overdosis aan plezier. Levensgrote vrachtwagens trekken met een arsenaal aan verschillende AV- en LED-technieken, dj’s en artiesten het land in om evenementen te voorzien van een knallend feest. ‘We leveren totaalconcepten in verschillende vormen en formaten voor een avondvullend programma; je krijgt veel voor je geld! Qmusic The Party, 4 Uur Fout en Het Foute Uur Live zijn nog steeds het meest populair’, vertelt Timon. ‘Qmusic is als merk super goed te vermarkten, het trekt volle zalen. Mensen hebben er meteen een beeld bij en weten daardoor wat ze kunnen verwachten. Heel simpel gezegd draait het om Top 40 muziek, foute platen en er samen een feest van maken. Op dat gevoel zijn onze concepten gebaseerd. We waren destijds de eerste en zijn nu nog steeds marktleider.’
Partytherapie
De naam Kyudo komt van een Japanse pijl en boog sport, waarbij de schutter zich niet louter richt op een doelwit, maar zich inbeeldt het doel te zijn. Door deze ‘verbinding’ aan te gaan, wordt een hogere mate van doelgerichtheid en trefzekerheid gecreëerd. En dat is helemaal in lijn met hetgeen Timon en zijn team met Kyudo Events doen. Timon: ‘We visualiseren altijd hoe alles eruit komt te zien, hoe de mensen staan te juichen en te springen en te dansen. Vanuit die energie bieden wij onze producten aan. Al die blije koppies en al het plezier dat er elke keer weer vanaf spat; mede daardoor ervaar ik ook plezier in mijn werk. Het is de grootste katalysator voor de passie die ik nog steeds voel voor het evenementenvak. We halen mensen even uit hun sleur door ze een andere wereld in te trekken, dat samengaat met een stukje ontspanning. Daar ga ik nog steeds helemaal op aan!’
Tekst: Bianca Hidajat
Foto's: Joep van Dijk
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!