Back Back Nieuws

Kumpany brengt Jeroen Bosch 'in a minute'

23 maart 2016
Het kan bijna niemand zijn ontgaan: op dit moment vormt Het Noordbrabants Museum het decor voor de grootste overzichtstentoonstelling van Jheronimus Bosch ooit. Nog voordat koning Willem-Alexander de expositie opende, kochten al meer dan 100.000 mensen een kaartje voor ‘Jheronimus Bosch - Visioenen van een genie’.

Rabobank is hoofdsponsor van de veelbesproken Jheronimus Bosch-expositie in Den Bosch. Met een serie online animatiefilmpjes brengt activatiebureau Kumpany dit sponsorschap op een creatieve manier onder de aandacht.

Laagdrempelige activatie
Als partner van de internationale meerjarige manifestatie ‘Jheronimus Bosch 500’, wilde Rabobank de tentoonstelling laagdrempelig onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Kumpany bedacht en maakte hiervoor samen met Studio Pupil een serie animatiefilmpjes onder de noemer 'Bosch in a minute'.

Van Star Wars en Dior tot Michael Jackson
De schilderijen van Jheronimus Bosch zijn al 500 jaar een bron van inspiratie. ‘Bosch in a minute’ laat zien hoe duivelskunstenaar Bosch vandaag de dag nog steeds een aandeel in het werk van anderen heeft. Zo lieten onder andere George Lucas (Star Wars), modehuis Dior, Salvador Dali en de muziekindustrie zich inspireren door Nederlands beroemdste middeleeuwse kunstenaar.

Laat je ook inspireren
De werken van Jheronimus Bosch zijn nog tot en met 8 mei te zien in Het Noordbrabants Museum. Daarna verhuizen ze naar het Prado in Madrid. De animaties van ‘Bosch in a minute’ zijn via de website en hieronder terug te vinden.


Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!