Back Back Nieuws

KPN Channel Awards 2012: 'Gewoon Goed voor Elkaar Show'

24 februari 2012
KPN organiseert jaarlijks de KPN Channel Awards. De prijzen zijn bedoeld voor business partners van KPN die zich onderscheiden door uitstekende prestaties op het gebied van innovatie, omzetwaarde, marketing en klantgerichtheid. En hiermee het verschil hebben gemaakt in aantoonbare grote voordelen voor de klant. Dit jaar ondersteunde Dechesne & Boertje KPN met de conceptontwikkeling en organisatie van de award uitreiking, die plaatsvond in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

 

Gewoon Goed voor Elkaar Show

Het thema van de 7de editie van deze prestigieuze prijs binnen de telecombranche was ‘Gewoon Goed voor Elkaar’. Een thema dat naadloos aansluit bij de waarden van KPN: persoonlijk, eenvoud en vertrouwen. Dechesne & Boertje had dit thema vertaald in een wervelend televisieformat: de ‘Gewoon Goed voor Elkaar Show’.

 

Uitgebreide online communicatiecampagne

Van tevoren was men uitgenodigd door een gepersonaliseerde video-uitnodiging, in de stijl van een business TV-programma. Daarna volgde een uitgebreide online communicatiecampagne, waarin social media als LinkedIn, Twitter en Facebook actief werden ingezet.

 

KPN Media Café

Op 9 februari werden de gasten ontvangen in het KPN Media Café, helemaal ingericht in de sfeer van deze tijd. Daarna startte een show in het decor van een TV Studio, compleet met publieksopwarmer, cameraploeg, huisband en een studiosetting met talkshowtafel en grote projectieschermen. De presentatrices Eva Jinek en Merel Westrik praatten het publiek door de avond heen in een speciaal voor KPN geschreven show, met onder andere tafeldiscussies waarin de ontwikkelingen in de telecombranche besproken werden.

 

Bijzonder entertainment

Het inhoudelijke deel werd gelardeerd met entertainment en sprekers die de boodschap van KPN ondersteunden. Zo schetste sterren- en TV-kok Ron Blaauw de treffende parallel tussen horeca en de telecom branche. En wees schaatser Sven Kramer de gasten met een inspirerend filmpje op het succes van samenwerken. Bijzonder entertainment uit Cirque du Soleil en Holland’s got Talent (breakdance act ‘Come Correct’) ondersteunde de show op functionele wijze.

 

Vakjury

Hoogtepunt van de avond waren uiteraard de prijsuitreikingen, zeven stuks in totaal. Daartoe was een cameraploeg naar de genomineerden afgereisd om hun eerste reacties te vangen en de case toe te laten lichten. De vakjury maakte daarna de winnaars bekend, waarbij veel aandacht was voor cases waarin de klant centraal staat.

 

Een begrip voor de businesspartners

Inmiddels is het event een begrip geworden bij de businesspartners van KPN. Met dit event heeft KPN de samenwerking met haar partners geoptimaliseerd en haar waardering geuit. Dit werd bevestigd met de uitstekende beoordeling in de enquête die direct bij uitgang van de Van Nelle Fabriek gehouden werd op online tablets. Bij vertrek werd het thema Gewoon Goed voor Elkaar én de klant centraal nog eens benadrukt doordat de autoruiten van de gasten inmiddels gewassen waren…

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!