Koper voor InvitadoKoper voor Invitado
Back Back Interview

Koper voor Invitado

10 januari 2019

Marktleider in eventregistratie kijkt naar de toekomst

In december bestond Invitado Visitor Management uit Rotterdam 12,5 jaar. Maar al te lang stilstaan bij dit koperen jubileum wil Michiel Droog niet. ‘Ik kijk veel liever vooruit,’ zegt de ondernemer, die samen met zijn compagnon Lodewijk Bovy aan het roer staat van de registratiespecialist.

‘Natuurlijk, zo'n jubileum is een mijlpaal, waarbij je de afgelopen jaren de revue laat passeren,’ zegt Droog. ‘We zijn enorm gegroeid en prijzen ons gelukkig met loyale en toonaangevende klanten. Maar we zijn er de types niet naar om tevreden achterover te leunen. Handen uit de mouwen en door, is ons credo.’

Uitdagende projecten

Vanuit hun kantoor in hartje Rotterdam (‘halverwege de Markthal en de Koopgoot’) realiseert Invitado de bezoekersregistratie van honderden beurzen, congressen en events. Van daaruit gaan de event registratie specialisten bijna dagelijks op pad om in binnen- en buitenland op locatie e-tickets te scannen en badges te printen. ‘Die dagelijkse logistiek is soms een uitdaging, maar we zijn toch vooral inhoudelijk bezig om dingen nog beter, makkelijker en vooral leuker te maken voor onze klanten. Grote, uitdagende projecten zijn voor ons de krenten in de pap. Daarin komt ons marktleiderschap pas echt toch uiting. Dat keeps us going.’

Software als middel, niet als doel

De programmeurs van Invitado werken aan een compleet nieuw registratiesysteem, waarin alle ervaring die de afgelopen jaren werd opgedaan samenkomt. ‘Met dit modulaire systeem nemen we bewust nog meer afstand van de softwareleveranciers in de branche. Elk event is uniek en wordt door ons ook zo benaderd. Als ze dat willen, kunnen onze klanten hierin van alles zelf doen en regelen, maar onze kracht ligt in het op maat configureren van onze apps en tools en de support van onze specialisten,’ legt Droog uit.

Verleuken

‘Keer op keer blijken we voorop te lopen in het aanbieden van de nieuwste toepassingen. Hoe leuk is het bijvoorbeeld als je voor de grootse opening van een nieuw casino geen e-tickets verstuurd, maar speelfiches met een ingebouwde NFC-chip?’ vertelt Droog enthousiast. Het woord ‘leuk’ valt vaak. Ook als het over de gezichtsherkennings-oplossing van Invitado gaat. ‘Blije gezichten bij de entree, daar gaat het ons om. De eerste indruk bij een beurs, congres of event is zo ontzettend belangrijk.’

Toekomstplannen

Behalve in nieuwe software, wordt ook flink in hardware geïnvesteerd. ‘We willen geen nee verkopen, dus naast de kunststof en stickerbadges waarmee we nu werken, willen we binnenkort ons aanbod nog completer maken met printbare kartonnen badges. Onze nieuwe scan-terminals die in bestelling zijn, zijn compacter, sneller en bieden meer ruimte voor branding. Omdat we weten dat onze klanten dat willen, ook als ze dat zelf nog niet weten.’ Daarnaast wil Invitado visitor tracking gaan aanbieden. ‘Hiermee kunnen we beursorganisatoren op basis van online én offline data helpen hun event te blijven verbeteren. Binnen de grenzen van de AVG, uiteraard.’ Droog besluit: ‘We zijn marktleider geworden door de dingen te doen zoals we ze doen. Onze missie voor de komende 12,5 jaar is om daarin vooral onszelf te blijven.’

Invitado Visitor Management maakt online en on-site registratie zo eenvoudig mogelijk, voor organisatoren én voor bezoekers. Invitado werkt onder meer voor de Gemeente Rotterdam en de Offshore Energy-beurs en is de vaste registratiepartner van verschillende toonaangevende eventbureaus. Kijk voor meer informatie op invitado.nl.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!