#komkommercolumn: Waarom Oud & Nieuw een goede titel is voor een column in augustus#komkommercolumn: Waarom Oud & Nieuw een goede titel is voor een column in augustus
Back Back Column

#komkommercolumn: Waarom Oud & Nieuw een goede titel is voor een column in augustus

12 augustus 2021

Sinds 2013 plaatsen wij in de zomer de #komkommercolumn. Een reeks inspirerende columns van vakgenoten uit de evenementenbranche. Vandaag lees je de vierde column in deze reeks. Aan het woord: dagvoorzitter, eventdesigner en contentcreator Lars Sørensen.

Het is ook maar een datum. 31 december voelt voor velen als een nieuw startpunt, een moment voor een andere aanpak, een radicale verandering. Tenminste, tot twee minuten over twaalf als dat volgende glas toch gewoon weer vol moest en één oliebol nog wel kon voor je met de bootcamp zou beginnen.

  • #komkommercolumn: Waarom Oud & Nieuw een goede titel is voor een column in augustus
    Lars Sørensen
  • #komkommercolumn: Waarom Oud & Nieuw een goede titel is voor een column in augustus

Augustus is eigenlijk net zo’n mooi moment om terug te kijken. Wat een apart en leerzaam jaar. Vorig jaar dacht ik dat mijn werk als dagvoorzitter en eventdesigner in de zakelijke communicatie en evenementenmarkt ná de zomer wel weer naar het oude zou terugkeren. De afgelopen 15 jaar bouwde ik een mooi portfolio op met gave b2b-producties voor klanten in binnen- en buitenland. Het leek me onwaarschijnlijk dat die bedrijven hun live-MarCom activiteiten voor langer dan een maand of vier zouden stilleggen.

Maar de agenda voor het najaar was nog leeg. Gek genoeg gaf juist dat ook extra ruimte in die zomer. Met nog meer rust in het hoofd, de voeten in het zand, niets dan het ruisen van de wind in bomen. Meer ruimte en tijd voor reflectie en inspiratie. Wat zouden de blijvende veranderingen zijn in de behoefte van bedrijven aangaande de live MarCom activiteiten? Was dit een blessing in disguise? Een moment om af te rekenen met de copy-paste-events bijvoorbeeld. Komt er eindelijke ruimte voor innovatie op het gebied van hybride eventdesign. Wanneer zijn mensen klaar met de webinarwildgroei?

Vragen, ruimte en toen… antwoorden en inspiratie. Ze kwamen met de wind, de golven of langsdrijven in de rivier. Naast een aantal nieuwe concepten voor hybride eventdesigns en De Thuiswerkshow - een plug-and-play talkshow concept in samenwerking met Erik Kuperus en Peter Ros - kwam ook mijn oude liefde voor de radio voorbijdrijven in die rivier van inspiratie. Na de zomer lanceerde ik One Day Radio. Dat bleek met de toenemende Zoommoeheid en Teamstereur een gat in de markt.

Als er iets is waarvan ik hoop dat we het in het afgelopen jaar hebben geleerd: vaker de tijd nemen om stil te staan. De afgelopen jaren interviewde ik als dagvoorzitter en gespreksleider meer dan eens ondernemers die juist tijdens de vakantie aanzwommen tegen hét idee voor hun onderneming, product, dienst of nieuwe aanpak. De zon op je snuit in plaats van champagne als bron van inspiratie voor je nieuwe koers. Gelukkig nieuwjaar alvast!

Lars Sørensen, augustus 2021

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!