#Komkommercolumn - Geïnspireerd door Ashtonia: van baard naar bok#Komkommercolumn - Geïnspireerd door Ashtonia: van baard naar bok
Back Back Column

#Komkommercolumn - Geïnspireerd door Ashtonia: van baard naar bok

26 juli 2018

Begin deze zomer was ik (Linda) op locatie bij Ashtonia in Slot Zeist. Een evenement met hoge amusementswaarde voor jong en oud en dus gingen we daar met de hele familie heen. Vanuit persoonlijk oogpunt was het een heerlijke avond. Ik genoot van de voorstelling maar ook en vooral van iedereen om mij heen die plezier had. Zakelijk gezien vond ik het inspirerend en leerzaam.

Voordat de voorstelling begon was het feestje al in volle gang. Met activiteiten in paradesfeer was er in het 'voorprogramma' al van alles te zien en te beleven op en rond het terrein. Baarden werden geverfd, er was muziek er werd gegeten gedronken gedicht en gegoocheld. Ja maar, dit past natuurlijk helemaal bij dit soort events denk je wellicht? Klopt. Toch had ik dit al eerder gezien bij de Ashton Brothers maar dan in het theater. Ik liet daar zoals altijd mijn kaartje knippen en liep richting de theaterzaal. Lopend door de gang richting de stoelen hoorde ik muziek en gelach en heel even dacht ik? 'Huh is de voorstelling al begonnen?' Er gebeurde van alles. Er werd muziek gemaakt op het podium, er liep iemand door de zaal en maakte persoonlijk contact, maar ook hadden ze ervoor gezorgd dat het publiek zelf letterlijk een rol speelde in het voorprogramma. Ze hadden doeken gespannen over de stoelen waardoor sommige mensen moesten bukken of klimmen om bij hun stoel te komen. Geen uitleg, je moest zelf maar zien wat je ermee deed. Sommige mensen gingen dus echt onder een doek zitten en anderen knoopten het los. Een hilarische opwarmer en heerlijk om naar te kijken.

  • Foto > BuitenBusiness
    Foto > BuitenBusiness
  • Foto > BuitenBusiness
    Foto > BuitenBusiness
  • Foto > BuitenBusiness
    Foto > BuitenBusiness
  • #Komkommercolumn - Geïnspireerd door Ashtonia: van baard naar bok

Het afgelopen jaar heb ik meerdere zakelijke events bezocht. Het begin, de ontvangst is dan vaak van hetzelfde. Je wordt ontvangen bij de incheckbalie, loopt door voor de koffie en zoekt aansluiting bij een tafeltje of speurt naar bekenden. Zie je die niet dan kijk je maar weer eens op je telefoon en je wacht tot het begint.

Dit jaar ga ik voor het eerst het Locatiecongres organiseren en heb ik de regie volledig in eigen hand. Geïnspireerd door Ashtonia laten we onze gasten zeker niet wachten tot het event begint maar zorgen direct bij binnenkomst voor passend vermaak. Zo gieten we opwarmers passend bij de doelgroep in een 'workshop carrousel' waardoor je op informele wijze andere locatiehouders en medewerkers leert kennen. Je gaat een groepsgesprek aan met een expert uit de branche, leert lekkere en mooie kopjes koffie maken of kiest voor een luchtige teambuildingsactiviteit. Hoe krijg je samen de bok weer in zijn hok? Dat wordt een amusante opwarmer, om te doen maar zeker ook om naar te kijken ;)

Mijn drie tips:

  1. Geniet deze zomer, ga uit, doe leuke dingen, bezoek een evenement en laat je inspireren.
  2. Noteer vervolgens: Wat heb ik gezien of beleefd waar ik straks zakelijk mijn voordeel mee kan doen?
  3. Denk bij het organiseren van een volgend event eens 'the Ashtonia way'. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!