Dal werkt inmiddels geruime tijd bij Tim Koldenhof Events en vervult een veelzijdige rol. ‘Ik stuur aan, ondersteun interne processen en run grotere projecten. Samen met creatief directeur Tim richt ik me daarnaast sterk op conceptontwikkeling. We zijn altijd aan het sparren: wat kunnen we bedenken wat nog niet eerder is gedaan? Hoe kunnen we De Zwitsalhal verrassend blijven programmeren? De rustige maanden januari en februari zijn daarvoor bij uitstek geschikt. Alhoewel, dat moet ik eigenlijk anders formuleren. Bij ons is het eigenlijk nooit echt rustig, want de aanvragen voor de zomer en het najaar stromen dan alweer binnen. Ik kan beter zeggen ‘wanneer onze hal niet is verhuurd’, dan kijken we graag hoe we daar zelf invulling aan willen geven.’
Win-win pop-ups
Eén van de projecten is een meerdaags pop-up kaasfondue-restaurant in De Zwitsalhal. ‘Het concept ontstond in een brainstorm en is verrassend uitgebreid: een sfeervol ingerichte hal in winterse stijl, meerdere avonden geopend, arrangementen met kaasfondue, wijnen en extra’s, én een samenwerking met een leverancier die tegelijk een relatieavond kan organiseren. Het is echt een win-win samenwerking, want zij kunnen hun relaties uitnodigen en wij halen daar weer leads uit. Tegelijkertijd is het een publieksevenement en verkopen we arrangementen aan gasten uit Apeldoorn en omgeving. Daarnaast kunnen we ook onze eigen relaties uitnodigen en kennismaken met potentiële sponsors voor andere projecten. Je creëert een beleving die dieper gaat dan een standaard afspraak. Mensen voelen meteen de aandacht die erin zit en op deze manier versterkt alles elkaar.’
Creativiteit als marketingkracht
Naast inhoudelijke concepten kijkt het team ook naar creatieve manieren om vraag te stimuleren. Zo denkt Tim Koldenhof Events na over een speciale februari-actie om organisaties te enthousiasmeren. Amber: ‘We staan achter onze prijzen, maar een goed geplaatste korting prikkelt altijd. Soms is het niet eens de korting zelf, maar het feit dat je weer een klein podiummoment voor jezelf creëert. En die publiciteit is belangrijk in aanloop naar andere projecten. We willen bestaande en nieuwe klanten blijven verrassen en ze uitnodigen voor een bijzonder concept dat we zelf hebben ontwikkeld. Dat vergroot de kans dat ze later weer aanhaken.’
Ambities die reiken tot de horizon
Inmiddels ziet Tim Koldenhof Events dat januari en februari al meer opties biedt dan vorig jaar. Amber: ‘Het mag elke week vol zijn. Met ons groeiende team willen we nóg meer kunnen neerzetten, want er kan zó veel!’ En dus blijft het team brainstormen, ontwikkelen en experimenteren. ‘We lopen altijd een paar maanden vooruit. Tegen de tijd dat februari begint, ben ik alweer druk bezig met projecten voor de zomer. Maar eerst de kaasfondue pop-up; dat wordt echt een belevenis! Wat dat betreft is onze hal echt gemaakt voor creativiteit en we denken mee vanuit alle hoeken van de eventbranche: zakelijk, publiek, conceptueel en productioneel. We zijn vooruitstrevend met de ideeën die we zelf ontwikkelen, maar staan net zo open voor de creativiteit van onze klanten. We kunnen echt vorm geven aan allerlei ideeën, dus kom maar op!‘