Back Back Nieuws

Klantgerichte samenwerking Efteling en TIAS

26 juli 2016

De Efteling en TIAS Business School zijn een unieke samenwerking
gestart waarmee de klantgerichtheidstrainingen
van de Efteling naar een hoger plan getild worden. De Efteling is al
langere tijd bekend met het geven van klantgerichtheidstrainingen op maat. Door
deze co-creatie met TIAS is het voor bedrijven nu ook mogelijk een training te
volgen op wetenschappelijk niveau. Tijdens deze nieuwe masterclass sluit een hoogleraar
van TIAS aan om de desbetreffende casus vanuit zijn/haar visie te bespreken. Hiermee
lukt het de Efteling een verbreding en verdiepingsslag aan te bieden op de bestaande
Efteling-klantgerichtheidstraining en bedrijven te helpen veranderen van een
productgerichte naar een gastgerichte organisatie.

Efteling-klantgerichtheidstraining
De Efteling ontvangt jaarlijks ruim 4
miljoen gasten en staat al jaren bekend om haar gastgerichtheid, zowel extern
als intern. Hiertoe zijn inmiddels diverse producten ontwikkeld om ook andere
bedrijven te helpen de gastgerichtheid binnen organisaties te ontwikkelen. Tijdens
zo’n masterclass in de Wereld van de Efteling worden bedrijven geïnspireerd en
krijgen zij handvatten om de visie en strategie van de Efteling op het gebied
van gastgerichtheid toe te passen binnen hun eigen organisatie. Op deze manier wordt
klantenbinding naar een hoger plan getild.In samenwerking met TIAS is de bestaande training
voor bedrijven nu uitgebreid met een meer wetenschappelijk onderbouwde variant.
TIAS laat, als business school van de Tilburg
University en de Technische Universiteit Eindhoven, een hoogleraar aansluiten
bij deze masterclass. Zodoende kan de casus van een bedrijf tijdens deze masterclass op wetenschappelijk niveau worden behandeld. Deze
co-creatie tussen de Efteling en TIAS genereert meer creativiteit en
onderscheidend vermogen en draagt op een unieke manier bij aan de
kennisontwikkeling binnen bedrijven.

Sprekerspoule
De afgelopen jaren is de vraag naar het delen van
de visie en kennis van de Efteling, op het gebied van bijvoorbeeld
gastgerichtheid en storytelling, toegenomen. Om beter aan deze vraag te kunnen
voldoen heeft de Efteling een Sprekerspoule in het leven geroepen. Vanaf nu is
het mogelijk een Efteling-spreker in te zetten om bedrijven te inspireren en
meer te laten vertellen over de visie van de Efteling. De  Sprekerspoule bestaat uit een team van
inspirerende Efteling-medewerkers die vanuit hun vakgebied en expertise de
Efteling-filosofie delen met bedrijven. Meer informatie over de zakelijke
mogelijkheden in de Efteling, de Efteling-TIAS Klantgerichtheidstraining en de
Sprekerspoule is terug te vinden via efteling.com/zakelijk.  

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!