Kingcanary laat EndemolShine stralen bij Center ParcsKingcanary laat EndemolShine stralen bij Center Parcs
Back Back Opdrachtgever aan het woord

Kingcanary laat EndemolShine stralen bij Center Parcs

18 april 2018

EndemolShine Nederland nodigde begin januari zijn ruim 400 medewerkers uit voor een bedrijfsevent. Kingcanary, medeorganisator van dit evenement, kreeg voor deze gelegenheid nog een extra opdracht om mee uit te pakken. ‘Dit bedrijfsuitje was voor EndemolShine namelijk het moment om collega’s te verbinden en te kijken naar de toekomst,’ vertelt Mette van Santen, Project Manager bij Kingcanary, enthousiast. ‘Terwijl mijn collega’s in gesprek gingen met EndemolShine over de strategie en content voor dit evenement, ging ik aan de slag met de productie.’ En zo startte Mette haar zoektocht naar een locatie waar 400 collega’s   konden eten, feesten en overnachten.

Waarom kozen jullie voor Center Parc Zélande?

‘We wilden echt even weg uit Amsterdam en Center Parcs Port Zélande viel binnen de maximale reistijd van 1,5 uur. De informele sfeer en het familiegevoel van Center Parcs en het overnachten in de cottages paste goed bij de jonge, vlotte medewerkers en cultuur van EndemolShine. Doordat we gebruik maakten van de verschillende locaties op het park, konden we extra variatie in het programma aanbrengen.’

Hoe hebben jullie de verschillende locaties op het park benut?

‘Alle medewerkers werden per bus naar Center Parcs Port Zélande gebracht. Zij werden buiten onthaald op het sfeervol verlichte plein bij de Market Dome. Vuurkorven, glühwein, chocomel en worstenbroodjes maakten het warme welkom compleet. Er woedde die dag een flinke storm, dus de behaaglijke sfeer bij de ontvangst sloot hier goed op aan. Na een welkomstwoord van de co-CEO’s van EndemolShine en een groepsfoto, kon iedereen zich in de cottages klaarmaken voor het avondprogramma. Vooraf was, in samenwerking met de medewerkers, al een groepsindeling gemaakt en de sleutels werden in de bus uitgedeeld. Het inchecken verliep dus, mede dankzij de flexibele opstelling van Center Parcs hierin, zeer soepel,’ aldus Mette.

Voor het diner werden alle gasten verwacht in de Adventure Factory, een locatie met een avontuurlijke look & feel. ‘Iedereen vermaakte zich goed tijdens het walking diner, dat werd omlijst met verschillende presentaties en optredens van de medewerkers.’

Spetterend feest

Na het diner werden alle medewerkers onder muzikale begeleiding van een brassband naar de volgende locatie Aqua Mundo, gebracht Het was tijd voor een tropisch feest. Geheel in boho chic concept. Door de tropische entourage van het zwembad met veel exotische planten, het rustgevende geluid van de golven in het golfslagbad en de behaaglijke temperatuur was er direct bij binnenkomst een goede sfeer. De DJ’s en zangeres kregen iedereen directaan het dansen en het werd letterlijk een spetterend feest.Daarnaast  waren er op de feestlocatie verschillende activiteiten georganiseerd. Van silent karaoke, een grote puzzelhoek en uiteraard een photoboot tot vrij schilderen op een groot doek, dat nu een mooi plekje op het kantoor van EndemolShine heeft. Maar we hadden ook gekke gadgets en Baywatch hostessen om iedereen te verwelkomen.’

De volgende ochtend werd iedereen  op het strand aan het Grevelingenmeer direct naast het park verwacht. De ideale plek om de toekomst van EndemolShine te bezegelen met een heuse EndemolShine doop, onder toeziend oog van de reddingsbrigade. Na de duik werden ze opgevangen met koffie, thee en isolatiedekens,’ lacht Mette. Het ontbijt in het Evergreenz restaurant was dan ook dik verdiend. Hierna zat het feest erop en reden de bussen voor om iedereen weer naar huis te brengen.

Wat kun je zeggen over de samenwerking met Center Parcs?

‘Ze dachten echt met ons mee, waren flexibel, reageerden erg snel op e-mails en alles werd vlot geregeld. Zo organiseerden ze bijvoorbeeld een proefdiner en kregen we de gelegenheid om de middag voorafgaand aan het evenement op te bouwen.’

Hoe hebben jullie gasten het verblijf op Center Parcs Port Zélande ervaren?

‘Heel goed, we hebben alleen maar complimenten gekregen. De cottages zagen er netjes en verzorgd uit en de verschillende locaties maakte dit event tot een groot succes. We verbleven er in het laagseizoen. Hoewel er ook nog enkele honderden reguliere gasten waren, is alles soepel verlopen en had niemand last van elkaar. Er is zoveel ruimte op het park.’

Door > Saskia van Muijlwijk

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!